Η Γαλλική Λογοτεχνία στη Χώρα των Βιβλίων

Όπως και πριν από αρκετό καιρό, έτσι και φέτος, ένιωσα πως ήρθε ο καιρός για άλλο ένα μεγάλο αφιέρωμα της Χώρας των Βιβλίων. Και το θέμα του, η Γαλλική Λογοτεχνία.

Ο λόγος που αποφάσισα να ξεκινήσω αυτό το αφιέρωμα, δεν ήταν άλλος από την ίδια μου την επιλογή όσον αφορά τις σπουδές μου, το επάγγελμά μου και γενικότερα την ειδικότητά μου. Βλέπετε, η σχολή που τελείωσα λέγεται στα γαλλικά Département de langue et littérature françaises που σημαίνει: "Τμήμα γαλλικής γλώσσας και λογοτεχνίας", που με τη σειρά του σημαίνει πως ενδιαφέρεται όχι μόνο για θέματα σημασιολογικά και γλωσσολογικά, αλλά και πολιτισμικά και λογοτεχνικά. Η σχολή μου, όταν σπούδαζα εγώ, είχε ανάμεσα στα υποχρεωτικά μαθήματα γύρω στις 10 λογοτεχνίες. Ξεκινούσε από τον μεσαίωνα και συνέχιζε ως τον 20ο αιώνα, ενώ παράλληλα διέθετε για τους ενδιαφερόμενους κάμποσα μαθήματα επιλογής πάνω στο παραμύθι, την ιστορία της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας, το διήγημα, και τόσα άλλα.
Βέβαια, ως νεαρή φοιτήτρια εκεί γύρω στα 20, με τα κατάλοιπα του σχολείου ακόμα επάνω μου (και πιθανόν και κάποια κομμάτια της εφηβείας), δεν πολυλαχταρούσα να διαβάσω οτιδήποτε από όλα αυτά που μας πρότεινε η σχολή. Αντιθέτως, τις περισσότερες φορές ένιωθα έντονη απέχθεια για οτιδήποτε μου επιβαλλόταν από κάποιον καθηγητή και ορκιζόμουν, μάλιστα, πως ποτέ μου δεν θα το διάβαζα. Έπρεπε να περάσουν κοντά στα πέντε χρόνια από την απόκτηση του πτυχίου μου για να επιστρέψω ξαφνικά με ανανεωμένη διάθεση και μπόλικη όρεξη, πίσω σε όλα εκείνα τα βιβλία που κάποτε απέρριπτα, να προσθέσω άλλα τόσα στη λίστα μου και να αποφασίσω μέχρι και να κάνω ένα μεγάλο αφιέρωμα στη γαλλική λογοτεχνία του άλλοτε και του σήμερα.

Η Λέσχη του Τρελοκαπελά

Στο αφιέρωμα αυτό, θα ασχοληθούμε με ένα γαλλικό βιβλίο κάθε μήνα. Η ιδιαιτερότητα του αφιερώματος αυτού, όμως, είναι πως μπορείτε κι εσείς να συμμετέχετε. Η Χώρα των Βιβλίων ιδρύει σήμερα κιόλας μια διαδικτυακή Λέσχη Ανάγνωσης, τη Λέσχη του Τρελοκαπελά που βρίσκεται στο facebook ως ένα μυστικό κλειστό γκρουπάκι όπου μπορούν να συμμετέχουν όσοι ενδιαφέρονται στέλνοντάς μου απλά ένα μήνυμα στη σελίδα μου.* Εκεί θα βρείτε μερικά βιβλία κάθε φορά τα οποία θα μπορείτε να ψηφίζετε για την ανάγνωση του επόμενου μήνα. Τα VIP μέλη της Λέσχης θα μπορούν να συζητούν όσο θέλουν και όποτε θέλουν το βιβλίο που έχουμε επιλέξει για κάθε μήνα, ενώ την τελευταία Παρασκευή θα δημοσιεύεται μια παρουσίαση-κριτική εδώ, όπου θα μπορεί οποιοσδήποτε να σχολιάσει το βιβλίο, να πει τις εντυπώσεις του και να το βραβεύσει με όσα αστεράκια θέλει.

Το αφιέρωμά μας θα διαρκέσει μέχρι εξαντλήσεως ενδιαφέροντος, δηλαδή είτε για μερικούς μήνες είτε για ακόμη περισσότερους, κατά τους οποίους θα διαβαστούν γαλλικά βιβλία από διάφορες κατηγορίες. Μπορείτε να συμμετέχετε σε όσες συναναγνώσεις επιθυμείτε, ή να διαβάσετε όλα τα βιβλία που θα διαλέξουμε, μπορείτε ακόμα και να μη συμμετέχετε καθόλου. Τα βιβλία που θα διαγωνίζονται κάθε μήνα θα ανήκουν είτε στη σφαίρα των Γάλλων κλασσικών, είτε στους νεότερους Γάλλους συγγραφείς και σε κάθε περίπτωση θα αφορά βιβλία που κυκλοφορούν μεταφρασμένα στα ελληνικά.
Από την πλευρά μου δεσμεύομαι να διαβάζω κάθε μήνα το βιβλίο που θα επιλέγεται είτε υπάρχει άλλη συμμετοχή είτε όχι. Για όσους πάρουν ενεργά μέρος στο αφιέρωμά μας αυτό, θα γίνει κλήρωση στο τέλος του αφιερώματος, όπου τρεις τυχεροί θα κερδίσουν ένα αναμνηστικό, ενώ όλοι οι υπόλοιποι συμμετέχοντες θα κερδίσουν σχετικούς σελιδοδείκτες (εκτός αν η συμμετοχή είναι τεράστια πια και δε βγαίνω :P ).
Ευελπιστώ πως μέσα από το αφιέρωμα αυτό θα γνωρίσουμε όλοι λίγο καλύτερα την υπέροχη γαλλική λογοτεχνία αλλά και τη Γαλλία γενικότερα, και πως θα αποτελέσει έναυσμα για περισσότερα μελλοντικά αφιερώματα σε ξενόγλωσσες λογοτεχνίες και ακόμη περισσότερες διαδικτυακές συναναγνώσεις.


*Για να μπείτε στη μυστική Λέσχη του Τρελοκαπελά θα πρέπει να περάσετε πρώτα από ένα τεστ βιβλιοπροσωπικότητας, κατασκευασμένο αποκλειστικά για τα ιδιαίτερα μέλη της λέσχης του από τον ίδιο!

0 σχόλια