Σημάδια πως είσαι κι εσύ ένας πολύ κακός αναγνώστης

 
Διάβασα αυτό εδώ το αρθράκι τις προάλλες στο Buzzfeed και έντρομη συνειδητοποίησα πόσο ταυτισμένη ήμουν και με τα 21 αυτά σημάδια. Θυμάμαι παλιά, φοιτήτρια ήμουν στη Θεσσαλονίκη, διάβαζα ένα βιβλίο τη βδομάδα πάνω κάτω, και κάθε βδομάδα αγόραζα καινούργιο (δεν είχαμε και κρίση τότε, πήγαινα απλά στο πιο κοντινό βιβλιοπωλείο και ψώνιζα βιβλία, δεν με ένοιαζε καν η τιμή!!). Από τότε μέχρι σήμερα λίγο το ίντερνετ, λίγο ο καπιταλισμός (!), πλέον διαβάζω πολλά πολλά βιβλία μαζί, παρατάω αρκετά αλλά όχι εντελώς, ξεκινάω καινούργια, αγοράζω περισσότερα και γενικά βρίσκομαι σε ένα αναγνωστικό χάος στο οποίο συχνά νιώθω να πνίγομαι από το άγχος των αδιάβαστων σελίδων που έχουν μαζευτεί και συνεχίζουν να μαζεύονται. Επί του παρόντος βρίσκομαι με γύρω στα 10 ανοιχτά βιβλία και μόλις χθες τέλειωσα ένα άλλο, το 3ο της Φερράντε (που δεν ήταν καν στα σχέδιά μου για διάβασμα!!)


Για ρίξτε μια ματιά, μήπως βρίσκεστε στην ίδια βιβλιοκατάσταση και εσείς; Αν ναι, να μαζευτούμε να ανοίξουμε μια λέσχη, τους Ανώνυμους Βιβλιομανείς και να προσπαθήσουμε όλοι μαζί να βρούμε μια λύση στο πρόβλημά μας!!


1. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως είσαι ένας άνθρωπος που αγαπάει πολύ τα βιβλία!

Ή ίσως να αγαπάς την ιδέα των βιβλίων;


2. Τίποτα δε σε συναρπάζει περισσότερο από το όνειρό σου, μια μέρα να δημιουργήσεις τη δική σου βιβλιοθήκη.
Related image


3. Ή να ετοιμάσεις έναν κουβά καφέ και να χαλαρώσεις στο κρεβάτι με ένα καλό βιβλίο.
Image result for book and coffee
Σαν αυτούς στο Instagram.



4. Όμως παρά το όνειρό σου να γίνεις ένας λογοτεχνικός θεός, στην πραγματικότητα η σχέση σου με τα βιβλία είναι αρκετά διαφορετική.


5. Γιατί έχεις ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα να δεσμευτείς με ένα μόνο βιβλίο!


6. Λατρεύεις να μαθαίνεις για νέα βιβλία και να δέχεσαι βιβλιοπροτάσεις, αλλά ποτέ δεν καταφέρνεις να τα διαβάσεις τελικά.




7. Και έχεις την τάση να ξεκινάς ένα βιβλίο, ξαφνικά να το παρατάς, να ξεκινάς άλλο, και μετά να παρατάς κι αυτό.
Image result for pile of open books\
"Τι μου συμβαίνει;!" φωνάζεις, περικυκλωμένος από στοίβες βιβλίων που έχεις μισοδιαβάσει.


8. Στην ουσία έχεις μια σοβαρή φοβία με τις δεσμεύσεις γενικότερα.


9. Δεν είναι πως δεν ΘΕΛΕΙΣ να τελειώσεις ένα βιβλίο. Το θέλεις. Λατρεύεις τα βιβλία!


10. Αλλά για κάποιο λόγο, η αγάπη σου για διάβασμα 
δεν μεταφράζεται σε πραγματικό διάβασμα.


11. Δεν έχεις καλύτερο από τις βιβλιολίστες που φτιάχνεις διαρκώς (!)
Image result for book wishlist
Γνωρίζοντας, φυσικά, πως δεν πρόκειται ποτέ να τις εκπληρώσεις.


12. Και το Goodreads είναι ταυτόχρονα ο μεγαλύτερός σου σύμμαχος 
και η χειρότερή σου ντροπή.


13. Όποτε σε ρωτάνε τι διαβάζεις αυτόν τον καιρό, 
δεν μπορείς να δώσεις μια ειλικρινή απάντηση.


14. Και νιώθεις αμέσως άσχημα όταν σε ρωτάνε πώς τα πας με το βιβλίο που σου δάνεισαν, και τους απαντάς πως ΑΚΟΜΑ δεν το έχεις τελειώσει (ή ακόμα χειρότερα δεν το ξεκίνησες ΚΑΝ!)


15. Έχεις χάσει το λογαριασμό των Book Challenges που ξεκίνησες και τελικά παράτησες.


16. Κάτι που θα σε κάνει σίγουρα και το χειρότερο μέλος στη λέσχη ανάγνωσής σου.
Παρ' όλα αυτά δε χάνεις ευκαιρία να πάρεις μέρος σε περισσότερες λέσχες ανάγνωσης!!

17. Θα αγοράσεις ένα βιβλίο ακόμα κι όταν ξέρεις 
πως μάλλον δε θα βρεις το χρόνο να το διαβάσεις.


18. Και κάποιες φορές νιώθεις πως σου αρέσει πιο πολύ να μαζεύεις βιβλία 
παρά να κάθεσαι και να τα διαβάζεις.


19. Κάποια μέρα ελπίζεις πως θα μπορέσεις να γίνεις ένας πειθαρχημένος, καλοδιαβασμένος, μονογαμικός αναγνώστης, όπως πιστεύεις πως είσαι κατά βάθος.


20. Αλλά μέχρι να μπεις σε μια τάξη, η λίστα σου με τα αδιάβαστα
 θα είναι πολύ μεγαλύτερη από τη λίστα με τα διαβασμένα.



21. Και αυτό είναι κάτι που πρέπει να αποδεχθείς. 
Γιατί κάποιος πρέπει να το κάνει κι αυτό!

Είστε κι εσείς, όπως εγώ, τόσο κακοί αναγνώστες; Αν ναι, δηλώστε το άφοβα στα σχόλια να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για να μπούμε σε μια τάξη!! (Όταν μιλούσα για Ανώνυμους Βιβλιομανείς δεν αστειευόμουν, φυσικά!) 

Αν πάλι έχετε βρει κάποιον τρόπο να ξεφύγετε από την παγίδα των πολλαπλών ταυτόχρονων αναγνώσεων, πείτε μας τον τρόπο να το καταφέρουμε κι εμείς!

8 σχόλια

  1. Είμαι αυτός ο τύπος α-κρι-βώς!!Αν έχεις καμία ιδέα τι μπορεί να γίνει με την περίπτωσή μας,θα χαρώ πολύ να την ακούσω!!☺Φρόσω Μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ πήρα την απόφαση να τελειώσω ενα ενα αυτα που εχω αρχίσει και μετα να ξεκινησω καινούργιο βιβλίο. Επισης εβαλα στοχο να διαβαζω λιγο κάθε μέρα, ιδανικά καμια 100 σελίδες, για να προχωρήσει το θεμα (αντι να παιζω με το κινητό ή να βλεπω κατι στην τηλεόραση). Για να δούμε!!

      Διαγραφή
  2. Έτσι είμαι κι εγώ... Μην σου πω κ χειρότερα... :P Ούτε κι εγώ δεν ξέρω πόσα αδιάβαστα έχω από αυτά που έχω αγοράσει αλλά πήγα χθες στη δημοτική βιβλιοθήκη και δανείστηκα άλλα 6... :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλα κι εγω εννοείται δε ξέρω ποσα αδιαβαστα εχω, κι εχω δανειστεί και απο φίλες μου και δεν τα εχω ξεκινησει καν ακομα!!

      Διαγραφή
  3. Το δηλώνω άφοβα!!! Είμαι και εγώ ένας από εσάς!!!Πόσο χαίρομαι που υπάρχουν κι άλλοι γιατί νόμιζα ότι ήμουν μόνη μου!!! Το μόνο που υποσχέθηκα στον εαυτό μου φέτος για να ξεπεράσω όλα αυτά που περιγράφεις είναι ότι δεν αγοράζω άλλα καινούρια βιβλία. Θα διαβάσω όσα έχω αδιάβαστα στα ράφια μου (για φέτος....το 2018 θα είναι άλλη υπόθεση!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ χαίρομαι που δεν είμαι η μόνη 😝 φυσικά αποφεύγω να αγοράζω βιβλία, αλλά όχι κι εντελώς... Αφού και στο goodreads αντί για τους συνηθισμένους στόχους, έβαλα να τελειώσω κάπου 10 βιβλία, οχι οποιαδήποτε βιβλία ομως, αλλά εκείνα που έχω ηδη ξεκινημενα!!

      Διαγραφή
  4. Περήφανη δεν είμαι, αλλά δυστυχώς,και εγώ έτσι είμαι. Πάλι καλά που υπάρχει και το καλοκαίρι και μάλλον η λίστα με μη- αναγνωσμένα βιβλία θα μικρύνει. Πολύ όμορφη ανάρτηση, για ακόμα μια φορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Στέλλα 😊😊❤ κι εγώ στηρίζω τις ελπίδες μου στο καλοκαίρι η αλήθεια είναι...

      Διαγραφή