"Νεκροταφίο Ζώων", του Στίβεν Κινγκ

Ένα κλασσικό βιβλίο του Βασιλιά, όχι από τα καλύτερά του, σίγουρα όμως από εκείνα που πρέπει να έχεις διαβάσει αν είσαι φανατικός!


Ούτε που ξέρω πώς μου ήρθε ένα βράδυ του Μαΐου να ξεκινήσω αυτό το βιβλίο. Είπα πως θα είναι το βραδινό μου βιβλίο, αλλά τελικά παρόλο που το διάβαζα μόνο βράδυ, με κέρδισε και δεν ήθελα να διαβάσω τίποτ' άλλο κατά τη διάρκεια της μέρας. Μου άρεσε η γραφή του γιατί δε με τρόμαζε, μου θύμιζε Ανατριχίλες*, και ήθελα να το δω να πηγαίνει προς την κατεύθυνση την οποία πήρε τελικά (ίσως κάποιος να το χαρακτήριζε κλισέ για το λόγο αυτό), μετά μου φάνηκε λίγο βαρύ και κατέληξε με ένα πολύ ωραίο τέλος, πρωτόγνωρο για Κινγκ!


Πρωτότυπος τίτλος: Pet Sematary
Συγγραφέας: Stephen King
Εκδόσεις: Bell
ISBN: 9789604509966
Σελίδες: 508
Περίληψη: Η ιστορία ξεκινάει στο Μέιν (φυσικά), αλλά ο κεντρικός ήρωας, ο Λούις, δεν είναι συγγραφέας (!) μα γιατρός. Ο Λούις με την γυναίκα του, τα δύο τους παιδιά και τον γάτο τους τον Τσόρτσιλ μετακομίζουν δίπλα σε έναν πολύ επικίνδυνο αυτοκινητόδρομο-σκοτώστρα, όπου περνούν καθημερινά με ταχύτητα νταλίκες και μεγάλα φορτηγά. Δίπλα από το καινούργιο τους σπίτι ξεκινάει ένα μονοπάτι που οδηγεί στο νεκροταφείο όπου μικρά παιδιά θάβουν τα αγαπημένα τους κατοικίδια, και για το λόγο αυτό (το ότι το νεκροταφείο στην ουσία ανήκει σε παιδιά) είναι και γραμμένος λάθος ο τίτλος και του ίδιου του βιβλίου. Έξυπνο. Βέβαια, εκεί κοντά υπάρχει κι ένα άλλο νεκροταφείο, που δε θα σας αποκαλύψω εδώ γιατί παίζει ρόλο στην εξέλιξη του βιβλίου και μπορεί να σας υποψιάσω περισσότερο απ' ότι ίσως σας έχω ήδη υποψιάσει! Πάντως υπάρχει κάποια υπερφυσική, δαιμονική δύναμη στην περιοχή που κινεί τα νήματα. 


Το πιτσιρίκι που παίζει στην
ταινία το γιο του Λούις, Γκέιτζ
Γενικά δεν έχω ακούσει πολύ καλά λόγια για το συγκεκριμένο βιβλίο, αλλά εγώ πέρασα καλά μαζί του, με δεδομένο ότι δε με τρόμαξε και τόσο στο μεγαλύτερο μέρος του (τα δε τελευταία κεφάλαια ήταν λίγο ανατριχιαστικά, ομολογώ πως ένιωσα την ανάγκη να έχω τον Άλμπους λίγο πιο κοντά μου, αλλά το σκασμένο κοιμόταν στο μπάνιο τον ύπνο του δικαίου!!!), είχα επίσης πολύ καιρό να πιάσω Κινγκ και θα μου άρεσε οτιδήποτε δικό του (με μερικές εξαιρέσεις *γκουχΛίσιγκουχ*), είχε κάποιες αναφορές σε άλλα βιβλία του, όπως στο Αυτό αλλά και στο Κούτζο, που μου άρεσαν πολύ και μου άνοιξε την όρεξη για περισσότερο Κινγκ (συγκεκριμένα το Κοράκι!) που σκοπεύω να ξεκινήσω άμεσα. Είχε, βέβαια, αρκετή φλυαρία σαν βιβλίο που θα μπορούσε να μην έχει, ή να μην έχει στις στιγμές που είχε.

Δε μου άρεσε τόσο η αναφορά στο θάνατο, αλλά η αλήθεια είναι πως είναι ο βασικός πρωταγωνιστής του βιβλίου. 

To 1989 βγήκε και η ταινία, φυσικά, όπου έχουμε και cameo του ίδιου του Βασιλιά!! Το trailer είναι ένα γιγάντιο σπόιλερ, το βλέπετε με δική σας ευθύνη!! 

To 1992 βγήκε Pet Sematary 2, το οποίο ήταν μια ολοκληρωτική καταστροφή με πολύ κακές κριτικές, που ο Κινγκ ζήτησε να μην υπάρχει καν το όνομά του στην ταινία (τι τραβάει κι αυτός!!).

*Μια και αναφέρθηκα στις Ανατριχίλες, ο συγγραφέας τους, R.L.Stine, θεωρεί το συγκεκριμένο βιβλίο το πιο τρομακτικό όλων των εποχών (το οποίο μπορώ να δικαιολογήσω μόνο αν ήταν το πρώτο τρόμου που διάβασε!) και ισχυρίζεται πως εμπνεύστηκε από αυτό για τουλάχιστον 5 βιβλία του!! 

Εσείς το έχετε διαβάσει; Πώς σας φάνηκε; Τρομάξατε; (νταξει, αποκλείεται να τρομάξατε!!)

0 σχόλια