Ένα βιβλίο γεμάτο σελίδες ή μια σελίδα γεμάτη βιβλία;

Θυμάμαι από μικρή έλεγα "Θα έχω ένα τετράδιο και θα γράφω μέσα όλα τα βιβλία που διαβάζω, θα τα βαθμολογώ και θα κάνω και μια λίστα με τα βιβλία που θέλω να διαβάσω". Φυσικά δεν το έκανα ποτέ και να που εν έτη 2012 με πρόλαβε η τεχνολογία! Τώρα θα μου πείτε, τόσες σελίδες υπάρχουν στο ίντερνετ γεμάτες βιβλία. Ναι, αλλά σαν το goodreads καμιά!



Αυτό το καταπληκτικό site είναι γεμάτο μέχρι τα μπούνια με όλα τα βιβλία που κυκλοφορούν, σε διάφορες γλώσσες, σε ποικίλες εκδόσεις, για τα γούστα του καθενός. Εκεί μέσα μπορείς να βρεις τον αγαπημένο σου συγγραφέα και να ακολουθείς τα νέα του, να μάθεις από πρώτο χέρι για το βιβλίο που περιμένεις, και να κάνεις όοολα αυτά που ήθελα να κάνω στο ταπεινό μου τετράδιο. Μπορείς να κάνεις μια λίστα με τα βιβλία που διάβασες, μια άλλη με τα αγαπημένα σου, μια ακόμη με τα βιβλία που παράτησες, μια για εκείνα που διαβάζεις ξανά και ξανά και όσες άλλες λίστες θέλεις για όποιο λόγο σου κατεβαίνει στο μυαλό. Μπορείς να βαθμολογήσεις από 1 ως 5 αστεράκια τα βιβλία που διάβασες, να αφήσεις σχόλια και να διαβάσεις τα σχόλια των πραγματικά πάρα πολλών άλλων αναγνωστών που είναι μέλη εδώ. Μπορείς να προειδοποιήσεις την ανθρωπότητα για ένα απαίσιο βιβλίο ή να τους φωνάξεις "ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΤΩΡΑ" για εκείνο το απίστευτα καταπληκτικό βιβλίο που λάτρεψες από την πρώτη παράγραφο. Προσωπικά μου αρέσει πολύ να διαβάζω τα ενθαρρυντικά σχόλια άλλων αναγνωστών για κάποιο βιβλίο που έχω σκοπό να ξεκινήσω, με κάνει να ενθουσιάζομαι από την πρώτη στιγμή και να έχω μεγάλες προσδοκίες για την εξέλιξη της ιστορίας. 

Εννοείται πως μπορείς να κάνεις και μια λίστα με τα βιβλία που σκοπεύεις να διαβάσεις και να τη γεμίζεις με τα όνειρά σου. Επιπλέον μπορείς να σημειώνεις σε ποια σελίδα είσαι στο βιβλίο που διαβάζεις τώρα (μήπως το goodreads θα καταργήσει και τους σελιδοδείκτες;) και να ενημερώνεις για όλες σου αυτές τις κινήσεις τα κοινωνικά δίκτυα σου. Αν θέλεις μπορείς να συμμετέχεις σε γκρουπάκια και να συζητάς για τις απόψεις σου, μπορείς να τεστάρεις τις γνώσεις σου με έξυπνα κουίζ, να απαντάς σε γκάλοπ, ή απλά να ρίχνεις μια ματιά στο τι κάνουν οι άλλοι. Μπορείς να γνωρίσεις κόσμο, όπως ακριβώς στο facebook, στο twitter και αλλού και να συμμετέχεις μέχρι και σε λέσχες ανάγνωσης.

Η άλλη εκπληκτική ιδιότητα που διαθέτει το goodreads είναι οι recommendations ή αλλιώς οι προτάσεις, ανάλογα με τα βιβλία που δηλώνεις ως αγαπημένα ή ανάλογα με τις κατηγορίες που επιλέγεις. Κάτι πολύ χρήσιμο αν κι εσύ, όπως κι εγώ, έχεις πολλά βιβλία και δεν ξέρεις ποιο να πρωτοδιαβάσεις.

Αν τώρα ψάχνεις κάποιο βιβλίο και δεν το βρίσκεις, μπορείς να απευθυνθείς σε κάποιον από τους βιβλιοθηκονόμους του site, ένας από τους οποίους είμαι κι εγώ (!!) και γι' αυτό αλλά και για οποιοδήποτε άλλο θέμα σε απασχολεί. Ρίξε τώρα μια ματιά εδώ:


 Από εκεί και πέρα το μόνο που μπορώ να πω σε όσους τώρα θα μπουν για πρώτη φορά στο goodreads είναι μόνο αυτό: Καλή πώρωση!!

8 σχόλια

  1. Είμαι μέλος στο Goodreads αλλά δε μπορώ να καταλάβω το εξής: όταν τελειώνω ένα βιβλίο και θέλω να το δηλώσω δε το βρίσκω στα ελληνικά. Για παράδειγμα μερικά αγγλικά κλασσικά βιβλία δε τα βρίσκω στη γλώσσα που τα έχω διαβάσει! HELP!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Cathy :) Στο βιβλίο που διάβασες θα πρέπει να υπάρχει ένας κωδικός που λέγεται ISBN (κοίταξε στις πρώτες σελίδες) γράψε τον αριθμό στο search του goodreads και θα σου το βρει. Αν δεν σου το βρει, πιθανόν να μην το έχει βάλει κάποιος, οπότε θα πρέπει να κάνεις μια κάπως μεγάλη διαδικασία που ξεκινάει από το να γίνεις librarian. Μπορείς επίσης αν θέλεις να μου στείλεις στο goodreads το βιβλίο που ψάχνεις και δεν υπάρχει και να σου το φτιάξω εγώ :)

      Διαγραφή
  2. Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ! Θα δοκιμάσω να το κάνω όπως μου υπέδειξες. Αλλά έχω μια ερώτηση. Τώρα όλα αυτά τα βιβλία που έχω δηλώσει ότι τα έχω διαβάσει μπορώ να τα διαγράψω; Έτσι ώστε να φαίνεται ότι την υπερηφάνεια και προκατάληψη για παράδειγμα την έχω διαβάσει στα ελληνικά και όχι στα αγγλικά!
    Και πάλι σ' ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βασικά μπορείς να πατήσεις πάνω στην εικόνα οποιουδήποτε βιβλίου, οταν βρίσκεσαι στη σελίδα του (εκεί που γράφει και την περίληψη και όλα) και σου βγάζει other editions. Πατάς εκεί και σου βγάζει άλλες εκδόσεις του βιβλίου σε άλλες γλώσσες. Αν υπάρχει εκεί το βιβλίο που ψάχνεις πατάς δίπλα το switch editions και τελείωσες. Αλλιώς ναι, μπορείς να τα διαγράψεις όλα (με κάποιο x ή remove book) και να τα βάλεις από την αρχή. Ψάξτο λίγο και θα δεις ότι θα εξοικειωθείς σιγά σιγά. Και ό,τι απορία έχεις πες μου :)

      Διαγραφή
  3. Το κατάφερα αλλά εξακολουθώ να μη βρίσκω ελληνικές εκδόσεις μερικών βιβλίων. Έψαξα και έψαξα αλλά τίποτα. Σ' αυτή τη περίπτωση τι κάνω; Έχω απογοητευτεί λίγο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λογικά δεν θα τις έχει βάλει κανείς.. θα πρέπει να τις προσθέσεις εσύ :)

      Διαγραφή
  4. Πώς θα μπορούσα να το κάνω αυτό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρώτα απ' όλα θα πρέπει να γίνεις librarian στο goodreads, όχι ότι αλλιώς δεν μπορείς να προσθέσεις βιβλίο, αν θυμάμαι καλά μπορείς, αλλά δεν μπορείς να κάνεις τα πάντα. Τώρα αν γίνεις, πας στη σελιδα του βιβλιου (στην ξενη εκδοση δηλαδη) και καπου θα βρεις να γραφει add a new edition. Εκεί προσθέτεις την έκδοση που θέλεις, βάζεις και την εικόνα του εξώφυλλου και ότι άλλες πληροφορίες έχεις (συνήθως καλό είναι να βάζουμε το ISBN γιατί είναι πολύ χρήσιμο στην αναζήτηση) και κάνεις save. Έπειτα έρχεται το combine, στο οποίο θα πρέπει να κάνεις κλικ στην αρχική έκδοση του βιβλίου και σε αυτή που πρόσθεσες (συνήθως η ελληνική κάθεται κάτω κάτω στη λίστα). Το combine αν δεν είσαι librarian δεν μπορείς να το κάνεις.

      Γενικά έτσι προσθέτουμε εκδόσεις, αλλά καλό είναι να το δοκιμάσεις να το μάθεις κιόλας και μετά θα σου φαίνεται παιχνιδάκι ;)

      Διαγραφή