Περιπέτειες στην ξαπλώστρα μου... (μέρος 3ο)

Αισίως άλλο ένα όμορφο ελληνικό και άκρως θαλασσινό καλοκαίρι έφτασε στο τέλος του και πριν αρχίσουμε να βάζουμε στόχους για τη νέα χρονιά, ας κάνουμε ο καθένας από το σπίτι του κι εγώ από εδώ έναν μίνι απολογισμό των βιβλίων που διαβάσαμε αυτό το καλοκαίρι. Για μένα ήταν ένα πολύ ωραίο (και δόξα τω Θεώ αρκετά δροσερό) καλοκαίρι, με μπόλικη θάλασσα (έκανα πάνω από 40 μπάνια) και ίσως τα περισσότερα βιβλία απ' όσα έχω διαβάσει ποτέ στην ξαπλώστρα μου.

Βαθμολογία: ✰,5
Τον Ιούνιο έβρεχε αρκετά (τουλάχιστον κάθε απόγευμα) και μια μέρα που έριχνε βροχή με το τουλούμι, είπα να διαβάσω στα γρήγορα μια Ανατριχίλα. Έτσι έπιασα το "Πράσινο Αίμα", μόνο και μόνο γιατί είχα πει κάποτε να τα πιάσω με τη σειρά. Τελικά ήταν πολύ ενδιαφέρον και σε τέλειο συνδυασμό με μια από τις καλοκαιρινές μπόρες που για αρκετό καιρό με έκανε να αισθάνομαι την πόλη μου περισσότερο τροπική παρά εξωτική.






Βαθμολογία: ✰,5
Με τη λέσχη ανάγνωσης της πόλης μου, είπαμε να πιάσουμε Ντάγκλας Άνταμς μια και είναι κάτι αστείο και εντελώς διαφορετικό. Έτσι διάβασα το "Γυρίστε το γαλαξία με ωτοστόπ" που ήταν η πρώτη και πιθανόν τελευταία μου επαφή μαζί του, αφού μου φάνηκε εντελώς αλλοπρόσαλλο βιβλίο, πιθανόν γραμμένο υπό την επήρεια ουσιών (δεν εξηγείται αλλιώς!) που δεν μου πρόσφερε κάτι.. ούτε καν λίγο γέλιο. (Η υπόλοιπη λέσχη μας όμως το άρεσε και διάβασε και τα άλλα βιβλία της σειράς)





Βαθμολογία: 
Είπα μια και ήμουν πολύ κοντά στο πρώτο βιβλίο και μια και ήξερα ήδη τους ήρωες (κι επειδή είναι και καλοκαίρι) να διαβάσω την "Πόλη της Στάχτης" της Κασσάνδρα Κλαιρ, και δεν το μετάνιωσα. Η Κλέρι, ο Τζές και οι άλλοι μου κράτησαν καλή συντροφιά στην ξαπλώστρα μου και δύσκολα έπεισα τον εαυτό μου να μη συνεχίσω με το τρίτο της σειράς και να βάλω λίγο περισσότερη ποικιλία στα καλοκαιρινά μου αναγνώσματα.






Βαθμολογία: 
Μια φίλη μου θύμισε μια μέρα το "Μια σειρά από ατυχή γεγονότα" του Λέμονι Σνίκετ και σε ένα μικροταξιδάκι μου είπα να του κάνω μια επανάληψη, στα αγγλικά αυτή τη φορά, αφού στα ελληνικά το είχα διαβάσει μικρή. Ήταν εκπληκτικό στην πρωτότυπη γλώσσα του και μου άνοιξε την όρεξη να διαβάσω σύντομα και τα υπόλοιπα.








Βαθμολογία: 
Καλοκαίρι δίχως Νίκολας Σπαρκς δε γίνεται! Έτσι φέτος διάβασα το υπέροχο "Τελευταίο Τραγούδι" που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Μεταίχμιο λίγους μήνες πριν (τις ευχαριστώ τόσο πολύ!!) και πραγματικά το λάτρεψα. Υπέροχο βιβλίο, ενδιαφέροντες ήρωες, όμορφη ιστορία κι όπως πάντα συγκινητικό το τέλος. Η ταινία με απογοήτευσε αρκετά, και με λύπησε το πόσα πράγματα έκοψαν από το βιβλίο για να το μετατρέψουν από μια ιστορία βασισμένη ανάμεσα στ' άλλα στην πίστη ενός ανθρώπου στο Θεό, σε κάτι πολύ πιο μοντέρνο χωρίς ούτε μια σχετική αναφορά.




Βαθμολογία: ✰✰,5
Το "Βιβλίο των Χαμένων Πραγμάτων" δεν ήταν καν στη λίστα μου τη μέρα που το πήρα. Μου άρεσε ο τίτλος και το εξώφυλλό του και αποφάσισα να αγοράσω την εφημερίδα που το έδινε δώρο. Τελικά αποδείχθηκε εξαιρετικό ανάγνωσμα. Το ξεκίνησα την ίδια μέρα και το απόλαυσα δίπλα στο κύμα, αφού αποδείχθηκε μια από αυτές τις απρόβλεπτες συναρπαστικές γνωριμίες που συμβαίνουν μια στο τόσο ενώ ο Τζον Κόνολι θυμίζει αρκετά Στίβεν Κινγκ.






Βαθμολογία: ✰'
Ο Μάικλ Κράιτον με πήρε από το χέρι και με ταξίδεψε ως την Καραϊβική στις "Θάλασσες των Πειρατών" παρέα με το πλήρωμα του κουρσάρου/πειρατή Χάντερ σε μια ασταμάτητη περιπέτεια που θύμιζε έντονα κάτι άλλους κινηματογραφικούς πειρατές που λατρεύω!! Άλλο ένα βιβλίο που αγόρασα χωρίς δεύτερη σκέψη βασισμένο στον τίτλο και το εξώφυλλο και με έκπληξή μου διαπίστωσα πως δεν του δόθηκε όση προσοχή του έπρεπε.






Βαθμολογία: ✰,5
H πρώτη μου επαφή με τον Γιάννη Μαρή με ταξίδεψε ως τη Μύκονο μιας άλλης εποχής και με έβαλε μέσα σε όλη αυτή την ειδυλλιακή ατμόσφαιρα που όχι άδικα αποδίδουν πολλοί φαν του στον εκπληκτικό δημιουργό. Μια παρέα πλουσίων, ένα ερωτευμένο ζευγάρι, μια ιστορία της Κατοχής κι ένα "Έγκλημα στη Μύκονο". Το σίγουρο είναι πως θα ξαναπιάσω δικά του βιβλία, με αγάπη και ανυπομονησία αυτή τη φορά!







Παράλληλα λόγω και τις επανακυκλοφορίας των περιοδικών της Ντίσνεϋ από την Καθημερινή, πήρα όλη τη συλλογή με τις ιστορίες του θείου Καρλ Μπαρκς και κάθε Κυριακή κουβαλούσα μαζί μου κι έναν ακόμη τόμο.

Ένα σαφώς εποικοδομητικό καλοκαίρι που παρά τις αφραγκίες του θα μου λείψει, μια ελπίδα το επόμενο να είναι ακόμη καλύτερο και μια ευχή η καινούργια σχολική χρονιά να μας γνωρίσει νέα και να μας ξαναθυμίσει παλιότερα βιβλία που θα μείνουν για πάντα στην καρδιά μας.

Πείτε μας στα σχόλια: ποια βιβλία διαβάσατε το φετινό καλοκαίρι και ποια από αυτά μας προτείνετε;

13 σχόλια

  1. Καλησπέρα. Μόλις προσθέσα αλλά 3 στην λίστα μου για διαβασμα απο αυτα που προανεφερες. ;-)
    Λοιπόν επειδή εχω κ ενα γιο
    1 έτους και κάτι ψιλά. .το άραγμα στην ξαπλωστρα στην παραλία το εχω διαγράψει πλέον. .Παρ'ολα αυτά διαβασα αρκετά και φέτος. .οταν ο μικρος ήταν off.
    7 καινούργια comics του Μπατμαν απο νεα σειρά της dc the new 52 (τρελη πορωση..)
    Επιπλέον επειδή το καλοκαίρι το έχω συνδέσει λίγο με τα αστυνομικα διαβασα τα τρία πρώτα βιβλια της Camilla Lackberg.. Παγωμένη πριγκίπισσα, ο ιεροκηρυκας, οικογενειακα μυστικά. Πολύ μου αρέσει η γραφη της. Και σου κρατάει το ενδιαφέρον αμείωτο.
    Το τελευταίο που διάβασα ήταν ο Κερασφορος (Horns) του Joe Hill απο εκδόσεις Bel το οποίο βγαίνει και σε ταινία στις 31 Οκτώβρη με πρωταγωνιστή τον αγαπημένο "Χαρι Ποτερ" Ντάνιελ.
    Αυτα νομίζω. . ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρέπει κάποια στιγμή να ασχοληθώ λίγο με Camilla Lackberg, τον Joe Hill πάλι δεν ξέρω αν θα τον ξαναπλησιάσω!! Διάβασα το "Κουτί σε σχήμα καρδιάς" και μου πάγωσε το αίμα, περισσότερο κι από τον μπαμπά του!!! Όσο για τα κόμιξ, πιστεύω πως η καλύτερη εποχή για διάβασμα είναι το καλοκαίρι!

      Διαγραφή
  2. Από αυτά που διάβασα το καλοκαίρι σου προτείνω ανεπιφύλακτα το "Μικρά Αγγλία"! Είναι εξαιρετικό!!!
    Και το "Βυθισμένο βασίλειο",επίσης. Νομίζω θα σου αρέσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θέλω να τα διαβάσω και τα δύο. Το "Μικρά Αγγλία" το έχω κιόλας και το "Βυθισμένο Βασίλειο" ακούγεται ονειρεμένο για το καλοκαίρι!!!

      Διαγραφή
  3. Μπράβο, καλό φθινόπωρο και καλή σχολική χρονιά! Και εγώ κάτι έκανα φέτος από αναγνωστική άποψη γιατί από μπάνια δεν...

    Περισσότερα σε επόμενο μήνυμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλά, Αλίκη που να διαβάσεις το "Ο Ντερκ Τζέντλι ακολουθεί τη γάτα" ή το "Αρργκ!" για να καταλάβεις τι εστί σουρρεαλισμός του Ντάγκλας Άνταμς! (προσωπικά το καταδιασκεδάζω, έστω κι αν δεν καταλαβαίνω καμιά φορά τι γίνεται :Ρ )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπορώ να το φανταστώ, αλλά μάλλον δε μου πάνε τέτοιο στυλ βιβλία.. όπως δεν μου πολυαρέσουν και πίνακες ζωγραφικής που δεν βγάζουν νόημα. Από την άλλη δε θα 'θελα και να μην υπήρχαν όλα αυτά τα ακατανόητα :P

      Διαγραφή
  5. Εγώ το καλοκαίρι δε διάβασα σχεδόν τίποτα (μόνο "Το Δωμάτιο" ολοκληρωσα), λόγω υποχρεώσεων αλλά και επειδή δεν είχα όρεξη. Αλλά βλέπω τα δικά σου και είναι σα να διάβασα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν πειράζει, και οι διακοπές από το διάβασμα καλό κάνουν ;) Τώρα μπορείς να ξεκινήσεις με περισσότερη όρεξη κάτι καινούργιο!!

      Διαγραφή
  6. Ανώνυμος12/9/14 3:21 μ.μ.

    Φέτος το καλοκαίρι έκανα πάρα πολλά μπάνια και δάβασα:
    1. Τζέιν Έιρ-Σάρλοτ Μπρόντε
    2. Alice in Wonderland-Lewis Carroll
    3. Sense and Sensibility-Jane Austen
    4. Evil Under the Sun-Agatha Christie
    5. Appointment with Death-Agatha Christie
    6. The Fault in Our Stars-John Green
    7. Νινέτ-Ζωρζ Σαρρή
    8. Murder in Mesopotamia-Agatha Christie
    9. The Fellowship of the Ring-J.R.R Tolkien

    ~Οδυσσέας :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπέροχα τα βιβλία που διάβασες Οδυσσέα, πιστεύω πως το φετινό καλοκαίρι θα σου μείνει αξέχαστο από αυτά και μόνο :)

      Διαγραφή
  7. Ανώνυμος13/9/14 11:17 μ.μ.

    Έχεις δίκιο Αλίκη. Ειδικά οι μέρες που ταξίδεψα στο Σάιρ και άκουσα το τραγούδι της Γκαλάντριελ στην μαγευτική Λοθλόριεν θα μου μείνουν αξέχαστες! :)

    -Οδυσσέας :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή