Secret Santa (βιβλιοφιλική έκδοση)

Παίρνεις πρώτη φορά μέρος σε χριστουγεννιάτικη ανταλλαγή; Θέλεις να οργανώσεις μια με την παρέα σου; Θέλεις τέλος πάντων ιδέες τι να βάλεις στο κουτί σου; Εδώ σου μάζεψα όλα αυτά που βάζω, λίγο πολύ κάθε φορά, στα δικά μου πακέτα, σου έβγαλα και μερικές φωτογραφίες κι ελπίζω να μην είσαι κάποιος φετινός παραλήπτης πακέτου μου και τα δεις όλα πριν τα πάρεις!

Για να πω την αλήθεια, δε θυμάμαι να πήρα ποτέ μέρος σε σίκρετ σάντα που να μην ήταν βιβλιοφιλικό. Το πρώτο που θυμάμαι ήταν πριν πολλά πολλά χρόνια στη χριστουγεννιάτικη συνάντηση της λέσχης ανάγνωσης Κατερίνης (aka ΛΑΚ) που έκτοτε έγινε παράδοση και πλέον κάθε χρόνο μαζευόμαστε όλοι μα όλοι, ακόμα κι εκείνοι που είναι μακριά, βρίσκουμε μια μέρα που μας βολεύει και κάνουμε την πιο αγαπημένη μας συνάντηση. Πέρυσι πήρα μέρος σε άλλη μια χριστουγεννιάτικη ανταλλαγή μέσω Instagram ανάμεσα σε πολλούς bookstagrammers, και φέτος επίσης παίρνω μέρος σε δύο ανταλλαγές, την καθιερωμένη και μια ακόμη από την αγαπημένη βιβλιοπαρέα του Instagram, τις readers reloaded. 


Το βιβλίο-δώρο

Πάντα το βιβλίο το επιλέγουμε από τη λίστα που μας δόθηκε, με τα 5 (συνήθως) βιβλία που επιθυμεί το ταίρι μας, δεν παίρνουμε βιβλία του κεφαλιού μας (πόσο επικίνδυνο!) που μπορεί είτε να έχει είτε να μην έχει σκοπό ποτέ να τα διαβάσει. Αλλά αυτό είναι αυτονόητο.. Αν τα ξέρω τα βιβλία του ταιριού μου συνήθως επιλέγω κάποιο που έχω αγαπήσει κι εγώ ή από συγγραφέα που είτε αγαπώ είτε εμπιστεύομαι (τον Matt Haig ας πούμε δεν τον έχω διαβάσει, αλλά τον εμπιστεύομαι), αλλιώς το ψάχνω σε Goodreads και τέτοια για να δω κριτικές. Δε θα πάρω εύκολα ένα βιβλίο με λίγα αστεράκια (είναι βέβαια και η περίπτωση να σου τύχει κάποιος εντελώς έξω από τα δικά σου αναγνώσματα, όπου μπορεί να βρεις απλά ό,τι είναι διαθέσιμο και κοντά σε αυτά που υπολογίζεις να ξοδέψεις για το βιβλίο.)


Το βιβλιοκουτί

Πέρυσι ήταν το πιο παρτσακλό βιβλιοκουτί που έγινε ποτέ, γιατί δεν το έκανα εγώ, το ανέθεσα στον χάζμπαντ που είναι πολύ γρήγορος και πολύ τσαπατσούλης συνήθως (αφού δε με διαβάζει και ποτέ, είμαι σέιφ να γράψω εδώ ό,τι θέλω, χα!). 

Είχα ένα κουτί παπουτσιών μεγαλούτσικο και χαρτί περυτιλίγματος. Ο στόχος ήταν να κολληθεί το χριστουγεννιάτικο χαρτί έτσι ώστε να μη φαίνεται το κουτί των παπουτσιών. Το αποτέλεσμα ήταν αστείο, αλλά το κουτί είχε καλυφθεί, οπότε κομπλέ. Παλιότερα έχω τυλίξει τα δωράκια μου με εκείνη τη διαφάνεια που τυλίγουν στο ζαχαροπλαστείο τις βασιλόπιτες που πας για δώρο, ή τα έχω βάλει σε χριστουγεννιάτικη σακούλα. Υπάρχουν πάντα και τα χριστουγεννιάτικα κουτιά ή απλά μια λειτουργική κούτα για τα δωράκια σου που θα τα προστατεύσει από τους παλαβούς του ταχυδρομείου ή της κούριερ.


Τα δωράκια

Μου αρέσουν ιδιαίτερα οι σελιδοδείκτες ως συμπληρωματικό δώρο σε βιβλιοφάγο, οι χριστουγεννιάτικες κάρτες ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ, λατρεύω τα στολίδια που μπορεί να έχουν κάτι από εμένα, ή κάτι βιβλιοφιλικό (πχ ένα στολίδι με βιβλίο) ή από κάποιο αγαπημένο βιβλίο, αγαπώ τα κεριά, χριστουγεννιάτικα και μη, αρωματικά και μη, απλά τα κεριά, τις χριστουγεννιάτικες κάλτσες (που πήρα φέτος και για τα δύο μου κουτιά) και έχω μανία με τις κούπες, οπότε πάντα θα παραλάβει από εμένα το ταίρι μου μια χριστουγεννιάτικη κούπα. 

Κάποτε όλα αυτά τα έπαιρνα από το γνωστό μεγάλο παιχνιδομάγαζο, όπου πας, τα βρίσκεις όλα, είναι σούπερ οικονομικά και ξεμπερδεύεις μια κι έξω. Πλέον (και όχι επειδή έχω κάτι με το μαγαζί) προτιμώ να παίρνω είτε χειροποίητα (στο Instagram θα βρεις πολλά, αν δε θέλεις να ψάξεις στην πόλη σου) είτε από άλλα μαγαζιά/βιβλιοπωλεία. Φέτος πήρα πολλά από το Butlers και υπάρχει και το Flying Tiger πλέον που έχει ηλεκτρονικό κατάστημα, ενώ μπορείς να δεις και σε μικρά βιβλιοπωλεία για ιδέες δώρων, όπως στο Ψαλτού, όπου μου άρεσε κι ένα χριστουγεννιάτικο 2D παζλ με ένα βιβλίο του Ντίκενς (δεν το βρίσκω να σου το βάλω εδώ, μάλλον θα εξαντλήθηκε).

Πέρυσι είχα πάρει στα ταίρια μου υπέροχους σελιδοδείκτες με υγρό γυαλί (βλ. επάνω) από την thesiels στο Instagram και λίγο ζήλεψα που έπρεπε να τους χαρίσω..


Τα ροφήματα

Αν κάνεις δώρο κούπα πρέπει να χαρίσεις και ρόφημα. Το δικό μου αγαπημένο είναι ο καφές, αλλά καφέ δεν έχω στείλει ακόμα σε βιβλιοκουτί. Στέλνω πάντα ένα τσάι (συγκεκριμένα ένα χριστουγεννιάτικο τσάι, θα βρεις στο Το Τσάι) και αφού στέλνω τσάι στέλνω κι ένα σουρωτήρι τσαγιού, για να είναι το δώρο ολοκληρωμένο (ιδανικά ένα χριστουγεννιάτικο σουρωτήρι τσαγιού, επίσης θα βρεις στο Το Τσάι). 

Φέτος στέλνω και σοκολάτα σε ξύλινο κουταλάκι, που τη διαλύεις σε ζεστό γάλα και την πίνεις (ελπίζω, βέβαια, να φτάσει σώα στους αποδέκτες της!)


Τα γλυκίσματα

Αν πιάνουν τα χέρια σου να φτιάξεις κάτι δικό σου, αν είσαι σαν εμένα έχει φανταστικά σοκολατάκια στα μαγαζιά του Λουμίδη, και πολύ απλά στα σουπερμάρκετ. Ωστόσο φέτος αποφάσισα να κάνω κάτι χειροποίητο, δε ξέρω τι με έπιασε, αλλά είναι γεγονός. Έστειλα τα φέιμους τρουφάκια μου με όρεο (φέιμους μόνο στους δικούς μου φυσικά) που έβαλα μπόλικα σε κάθε πακετάκι μου, τυλιγμένα ανά τρία σε ζελατίνα με κορδελίτσα χριστουγεννιάτικη. Όταν στέλνω κάτι τέτοιο γράφω σε ένα χαρτάκι τα συστατικά για αποφυγή αλλεργικών αντιδράσεων από τον αποδέκτη και δοκιμαστή των χειροποίητων γλυκών μου.

Παλιότερα έπαιρνα τα υπέροχα χριστουγεννιάτικα σοκολατάκια του Λουμίδη, από κατάστημα Λουμίδη, ενώ μια καλή ιδέα είναι και τα μπισκότα, χειροποίητα ή χριστουγεννιάτικα ή σε μεταλλικό χριστουγεννιάτικο κουτάκι, υπάρχουν πολλές επιλογές γλυκισμάτων. Μπορείς να συμπεριλάβεις και το κλασικό χριστουγεννιάτικο μπαστουνάκι (εγώ φέτος το στέλνω σε στολίδι).

Με όλα αυτά έχω ένα ολοκληρωμένο χριστουγεννιάτικο πακέτο που μπορεί να καλύψει όποιον βιβλιοφάγο πέσει στην ανταλλαγή μου, που μπορεί ωστόσο να πάρει το δέμα του λίγο καθυστερημένα, αλλά σίγουρα πριν τα Χριστούγεννα. Αν έχεις κι άλλες ιδέες με ενδιαφέρουν πολύ, για να ανανεώνω κάθε χρόνο τα δώρα μου έστω και λίγο. Καλή δημιουργία!



2 σχόλια

  1. Πολύ ωραία πραγματάκια! Ωραίο χριστουγεννιάτικο δώρο είναι και τα παραδοσιακά, χειροποίητα σαπουνάκια! Πχ από rosmarino ή από ena karo, που έχει και χριστουγεννιάτικες μυρωδιές limited edition. Εγώ φτιάχνω και γούρια επίσης, με κορδέλες, κρεμαστά, μεγάλες κανέλες κλπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα χειροποίητα γενικά είναι ό,τι καλύτερο για τέτοιες ανταλλαγές, μου αρέσουν πολύ σαν επιλογές! Να μας στείλεις κι ένα link με τις δημιουργίες σου να τις δούμε :)

      Διαγραφή