Το book club της Reese και όλα τα βιβλία του (2017-2018)

Τι ακριβώς είναι το Book Club της Reese, πώς λειτουργεί, τι είναι το πρόγραμμα Readership και ποια βιβλία έχει διαβάσει αυτή η λέσχη ανάγνωσης από το 2017 ως το 2018.

Πριν από πέντε καλοκαίρια, τον Ιούνιο του '17 η αγαπημένη ηθοποιός, δημιουργός, παραγωγός και δε ξέρω κι εγώ τι άλλο, Reese Witherspoon, ίδρυσε μια λέσχη ανάγνωσης, την καλύτερη λέσχη ανάγνωσης που υπάρχει (έτσι λέει) που διαλέγει πάντα ένα βιβλίο με κεντρικό ήρωα μια γυναίκα (εξαιρετικά ενδιαφέρον αυτό). Η συμμετοχή είναι δωρεάν και γίνεται κατεβάζοντας μια εφαρμογή και... διαβάζοντας ένα από τα βιβλία της λέσχης.

Παράλληλα τρέχει κι ένα πρόγραμμα υποστήριξης για ανερχόμενους συγγραφείς, ανεξάρτητα βιβλιοπωλεία και γενικότερα την ευρύτερη πρόσβαση στην ανάγνωση, το Readership, το οποίο παίρνει το σύνολο των εσόδων και το διαθέτει για αυτούς τους σκοπούς. Έσοδα έχει από την αγορά βιβλίων μέσω της εφαρμογής ή βιβλιοκουτιών, που όπως καταλαβαίνεις εδώ στην Ελλάδα μας δεν είναι το πιο εφικτό να πάρουμε. 

Μπορείς όμως, όντας μέλος, να συμμετέχεις στην ανάγνωση του βιβλίου του μήνα (που επιλέγει κάθε φορά η ίδια η Reese γιατί το club είναι δικό της και μπορεί) ή αν διαβάζεις κάποιο παλιότερο να συζητήσεις με άλλους αναγνώστες του από όλο τον κόσμο. Έχει και κουιζάκια και ένα σωρό που δεν τα έχω ανακαλύψει ακόμα.

Είναι γεγονός πως δίχως να είμαι μέλος ακόμα στην παρέα της, είχα δει βιβλία που είχε αναδείξει, όπως το "Εκεί που τραγουδάνε οι καραβίδες", που πιθανόν να αναδεικνυόταν και χωρίς τη βοήθειά της, ωστόσο δεν συμβαίνει πάντα αυτό, πολλές φορές ένα καλό βιβλίο μπορεί να μην ακουστεί όσο θα έπρεπε και τελικά να μην το γνωρίσουν οι άνθρωποι που προορίζεται να αγγίξει τις ψυχές τους. Όντας και μέσα στα πράγματα, η Reese έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει κάποιο βιβλίο στη μικρή ή τη μεγάλη οθόνη, όπως έκανε με το "Μικρές φωτιές παντού". 

Εδώ σου έχω συγκεντρώσει με χρονική σειρά όλα τα βιβλία που έχει διαβάσει η λέσχη της από το ξεκίνημα τον Ιούνιο του 2017 ως το Δεκέμβρη του 2018 (κάτι τέτοιο μπορείς να βρεις φυσικά στην εφαρμογή της, στο site ή στο προφίλ του bookclub της στο instagram), με τις ελληνικές εκδόσεις τους (για όσα έχουν μεταφραστεί) και κάποια σχόλια γι' αυτά καθώς και αν θέλω ή όχι να τα διαβάσω κι εγώ.

Στο δεύτερο μέρος σου έχω τις επιλογές για τις χρονιές 2019-2021. Και στο τρίτο θα σου βάλω όλες τις επιλογές του 2022, όταν βγει η χρονιά πρώτα ο Θεός. Σε έξτρα σπέσιαλ μέρος θα σου βάλω όλα τα young adult βιβλία που άρχισαν από το 2020 και μετά να διαβάζουν.

Τα βιβλία του 2017

"Η Έλενορ Όλιφαντ είναι απολύτως καλά" της Gail Honeyman (σίγουρα θέλω να το διαβάσω, το έχουν αγαπήσει τόσοι πολλοί βιβλιοφίλοι μου που μάλλον έπρεπε να το είχα διαβάσει ήδη κι εγώ. Είναι ένα βιβλίο αστείο, η Έλενορ είναι μια συνηθισμένη μάλλον κοπέλα που είναι όντως απολύτως καλά;)

"Το δίκτυο Alice" της Kate Quinn (ιστορία για τον Α' Παγκόσμιο, που δε με πολυψήνει να σου πω την αλήθεια, επικεντρώνεται στη δράση κάποιων πραγματικών γυναικών που έδρασαν ως κατάσκοποι, πηγαίνει από το σήμερα στο χθες, γενικά δεν είναι τοοοσο μακριά από κάτι που θα διάβαζα, αλλά έχω πολλά άλλα που με έχουν κερδίσει ήδη πολύ περισσότερο.)

"Το παιχνίδι των ψεμάτων" της Ruth Ware (έχω διαβάσει την "Γυναίκα στην καμπίνα 10" της συγκεκριμένης, δε νομίζω πως θα διαβάσω ξανά κάτι δικό της, δεν εντυπωσιάστηκα τόσο. Το συγκεκριμένο αφορά τέσσερις παιδικές φίλες που έπαιζαν από μικρές το παιχνίδι των ψεμάτων, όμως μεταξύ τους έπρεπε να μη λένε ποτέ ψέματα και κάτι από το παρελθόν τους έρχεται να τους στοιχειώσει, δυστυχώς όχι κυριολεκτικά.) 

"Μικρές φωτιές παντού" της Celeste Ng (αυτό το έχω βασικά, το είχα πάρει σε προσφορά σε ebook και έχω διαβάσει μερικές σελίδες. Σίγουρα θα το συνεχίσω, μπορεί και άμεσα, γιατί το έχω στο κινητό και βολεύει. Αφηγείται την ιστορία μιας οικογένειας, έχει γίνει και μίνι σειρά στο Prime και έχει 7,7 στα 10 στο IMDB που είναι μια πολύ καλή βαθμολογία για σειρά.)

"The rules of magic" της Alice Hoffman (η Hoffman έγραψε και το Practical Magic, την αγαπημένη ταινία του '90, με τις Sandra Bullock και Nicole Kidman, που ήδη ήθελα να διαβάσω, αυτό είναι το prequel που ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ πως θέλω να διαβάσω επίσης γιατί αμφιβάλλω πολύ πως θα γίνει ταινία, αφορά την ιστορία από τις δύο θείες των παραπάνω και του αδερφού τους!).

"This is the story of a happy marriage" της Αν Πάτσετ (δεν έχει μεταφραστεί το συγκεκριμένο, αλλά σίγουρα έχεις δει το δικό της "Ολλανδέζικο σπίτι".. παντού. Δε μου λέει κάτι για την ώρα ωστόσο, ούτε το ένα ούτε το άλλο.)

"Επικίνδυνες φιλίες" των Liv Constantine ("των" γιατί πρόκειται για δύο αδερφές, τη Λιν και τη Βάλερι, που το έγραψαν, αφορά μια επικίνδυνη φιλία ανάμεσα σε δύο γυναίκες, που η μια τα έχει όλα και η άλλη θέλει να τα αποκτήσει, φαντάζομαι όχι με πολύ θεμιτά μέσα και ναι, μου φαίνεται πολύ ενδιαφέρον και θέλω να το διαβάσω)


Τα βιβλία του 2018 

"Δείξε γενναιότητα στα δύσκολα" της Μπρενέ Μπράουν (βιβλίο αυτοβοήθειας από μια από τις πιο δημοφιλής του είδους, την έχω δει άπειρες φορές ανάμεσα στα βιβλία της αγαπημένης Γαλλίδας ινφλουένσερ Dapnhe, έχει λέει τέσσερις τεχνικές που θα μας βοηθήσουν να είμαστε ο εαυτός μας. Σίγουρα κάποια στιγμή θέλω να διαβάσω κάτι δικό της και το συγκεκριμένο που είναι μόνο 198 σελίδες φαίνεται καλή ιδέα)

"Το φως που χάθηκε" της Τζιλ Σαντοπόλο (λοβ στόρι που γενικά τα βαριέμαι και αν δεν συμπεριλαμβάνουν κάτι άλλο μαζί πχ έναν πόλεμο, ένα κοινωνικό πρόβλημα, έναν φόνο, μια κατάρα, κάποιον δράκο, κάτι βρε αδερφέ, έστω να είναι πολύ πολύ αστεία, λυπάμαι, δε με κερδίζουν. Από μένα είναι μάλλον όχι)

"Ερωτικές ιστορίες από χήρες punjabi" της Balli Kaur Jaswal (εξαιρετικά ενδιαφέρον παρόλο που αρχικά με ξένισε η λέξη "χήρες" τελικά διαβάζοντας την περίληψη νομίζω πως θα ήθελα να το έχω διαβάσει... χθες! Το διάβασαν και κάποιες φίλες και γενικά κυκλοφόρησε ως ανάγνωσμα πολύ στην εξωτική Κατερίνη. Περιλαμβάνει μεν ερωτικές ιστορίες από χήρες, αλλά υπάρχει και μυστήριο στην υπόθεση.)

"Happiness" της Heather Harpham (ιστορία για τις δυσκολίες μέσα στην οικογένεια και πώς βρίσκεις την ευτυχία μέσα από αυτές, βασισμένο στην πραγματική ζωή της συγγραφέα, περιλαμβάνει ωστόσο και άρρωστο παιδί που από μένα είναι όχι οτιδήποτε σχετικό με άρρωστα παιδιά, πλέον.)

"You think it, I'll say it" της Curtis Sittelnfeld (συλλογή ιστοριών που αφορούν το πώς εξαπατούμε μόνοι μας τους εαυτούς μας. Γενικά λένε πως αν διαβάσεις κάτι δικό της θέλεις να διαβάσεις τα πάντα, δε ξέρω αν θα έμπαινα στον κόπο βέβαια.)

"Κάτι στο νερό" της Κάθριν Στέντμαν (αυτό από την άλλη, το άκρως καλοκαιρινό βιβλίο, με ένα ζευγάρι που βρίσκει κάτι τρομερό στο νερό, μάλλον κάποιο πτώμα και αποφασίζει να το κρατήσει μυστικό, είναι πολύ πιο πιθανό να το ψάξω ή αν το βρω να του δώσω μια ευκαιρία!)

"Next year in Havana" της Chanel Cleeton (αν αγαπάς λίγο Κούβα, Αβάνα και τα λοιπά, αυτό το βιβλίο ταξιδεύει από το σήμερα στο χθες, έχει ιστορικά στοιχεία, έρωτες, όλα τα καλά. Εγώ λίγο βαριέμαι πάντως..)

"Still lives" της Maria Hummel (ελπίζω αν μεταφραστεί να κρατήσουν αυτή την εξωφυλλάρα και αν μεταφραστεί θέλω πολύ να το πάρω. Αφορά την άνεση που έχουμε και πάντα είχαμε με τη βία ενάντια στις γυναίκες, όπου μια καλλιτέχνης διοργανώνει μια γκαλερί με θέμα διάσημες γυναικοκτονίες, μόνο που η ίδια η καλλιτέχνης εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Πες αλήθεια, έχεις ιντριγκαριστεί ήδη!)

"Εκεί που τραγουδάνε οι καραβίδες" της Ντέλια Όουενς (τώρα που γράφω αυτές τις γραμμές έχω το ολοκαίνουργιο αντίτυπό μου που πήρα μόλις χθες. Το βιβλίο αυτό έχει χαρακτηριστεί και ως μυθιστόρημα του αιώνα. Δεν μου αρέσουν αυτές οι μεγάλες κουβέντες ούτε και μου χρειάζεται ένα βιβλίο να είναι το καλύτερο όλων, αλλά πιστεύω πως όντως είναι ένα εξαιρετικό ανάγνωσμα. Μόλις έχει γίνει και ταινία, μάλιστα, παραγωγός της οποίας είναι η Reese. Ανυπομονώ πολύ να το διαβάσω, ιδίως επειδή είναι μυστηρίου, αφορά προκαταλήψεις, έχει πολύ όμορφες εικόνες, απλά ανυπομονώ!)

"This is how it always is" της Laurie Frankel (βιβλίο από την κατηγορία lgbtq+ που αφορά το πώς μεγαλώνεις ένα παιδί που φαίνεται πως έχει διαφορετικές προτιμήσεις από τις αναμενόμενες, με ψηφοφορία στο goodreads πάνω από 4 στα 5 αστεράκια. Βρίσκω τον τίτλο πολύ έξυπνο, αν εννοεί αυτό που φαντάζομαι.)

"The other woman" της Sandie Jones (αν ήταν πιο μικρό το αγόραζα χθες να το διαβάσω στο πρωτότυπο, αλλά θα με ταλαιπωρήσει, το νιώθω, ας το μεταφράσει κάποιος παρακαλώ! Η άλλη γυναίκα εδώ είναι η πεθερά από την κόλαση, κι ενώ η δική μου πεθερά δεν είναι από την κόλαση, είμαι όμως εγώ μαμά ενός αγοριού και μια μέρα ίσως γίνω κι εγώ πεθερά, ελπίζω επίσης να μην είμαι πεθερά από την κόλαση! Θα ήθελα να δω πού μπορεί να φτάσει μια αντίστοιχη μαμά ενός αγοριού. Ελπίζω να είναι και λίγο αστείο. Λένε πως είναι page turner και άψογο ανάγνωσμα για την παραλία.)

"Μια μέρα το Δεκέμβρη" της Josie Silver (ενώ τα λοβ στόρι τα βαριέμαι, τα ευχάριστα λοβ στόρι μπορούν να μου πάρουν την καρδιά. Ελπίζω να μην είμαι σε αναγνωστικό τέλμα τον Δεκέμβρη που θα μας έρθει και να έχω λεφτά, γιατί το βιβλίο αυτό με φωνάζει να το διαβάσω άμεσα, αλλά η ψυχαναγκαστική μου πλευρά μου το απαγορεύει αν δεν είναι Δεκέμβρης!).

Γνώριζες για το book club της Reese; Μήπως είσαι ήδη μέλος ή έχεις διαβάσει κάποιο από τα παραπάνω βιβλία; Πες τα μου όλα στα σχόλια, μοιράσου το άρθρο με τους βιβλιοφίλους σου αν σου άρεσε και ακολούθησέ με στο facebook ή το instagram για περισσότερες βιβλιοφιλικές κουβέντες και όχι μόνο.

2 σχόλια

  1. Πολύ ωραίο άρθρο, με πολύ ενδιαφέρουσες βιβλιοπροτάσεις.
    Απ' αυτά μου τράβηξαν κυρίως την προσοχή τα εξής: Η Έλενορ Όλιφαντ είναι απολύτως καλά, το οποίο φαίνεται εξαιρετικά χαριτωμένο και νομίζω ότι η πρωταγωνίστρια έχει ψυχολογικά ή κάτι τέτοιο, για αυτό ο τίτλος, το Δίκτυο Alice (ενδιαφέρουσα εποχή και γυναίκες κατάσκοποι που είναι απλές γυναίκες και όχι η Μάτα Χάρι), τις Ερωτικές ιστορίες από χήρες Punjabi το οποίο θέλω να το διαβάσω χθες, καθώς ασχολείται με πολύ ενδιαφέροντα θέματα. Το μικρές φωτιές παντού καλούτσικο φαίνεται, αλλά διάβασα μερικές σελίδες απ' το λινκ που έβαλες δεν με πολυέψησε, μου φάνηκε λίγο χιλιοειπωμένο και μου θύμισε λίγο το διάσημο the virgin suicides (προάστιο με ανεπίληπτη πρόσοψη που από πίσω υπάρχουν δυσάρεστα). The rules of magic: έχω δει την ταινία που είναι η συνέχειά του, πολύ feel good ταινία, ίσως θα ήθελα να το διαβάσω κάποια στιγμή, σίγουρα θα είναι χαριτωμένο, αλλά με απωθεί το γεγονός ότι (όπως φαντάζομαι) πρέπει να διαβαστεί μαζί με τη συνέχειά του. Still lives: σιγουράκι, πολύ επίκαιρο και ιντριγκαδόρικο θέμα, θα το πάρω στα αγγλικά, σιγά μην περιμένω να μεταφραστεί (αν και όποτε γίνει αυτό). Το Εκεί που τραγουδάν οι καραβίδες έχει ωραίο και ενδιαφέρον θέμα, αλλά λίγες σελίδες που διάβασα σε βιβλιοπωλείο κάπως με μπέρδεψαν. Με λίγες σελίδες βέβαια δεν γίνεται δουλειά! Μπορεί να μου το δανείσει η νονά κάποια στιγμή, θα δούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για την Ελενορ Όλιφαντ έχω ακούσει γενικά πολύ καλά λόγια και μου φαίνεται ευχάριστο βιβλίο, παρόλο που όπως λες κι εσύ λογικά έχει θέμα ψυχική νόσο. Τις χήρες κι εγώ χθες θέλω να τις διαβάσω!! Για τις μικρές φωτιές δεν έχω ακούσει καλά λόγια, αλλά νομίζω πως θα το διαβάσω κάποια στιγμή γιατί μπήκα στον κόπο και το πήρα! Μόνο που δε θυμάμαι πού το έχω.. Δε θα με πείραζε να μην διαβάσω το Practical Magic, από την άλλη αν η γραφή είναι ωραία, θέλω πολύ να το διαβάσω κάποια στιγμή. Το Still Lives έχεις δίκιο, χλωμό να μεταφραστεί, τουλάχιστον άμεσα, αλλά φαίνεται εξαιρετικά ενδιαφέρον. Τις καραβίδες τις έχω στα άμεσα πλάνα μου, επίσης μόνο καλά λόγια έχω ακούσει αν και λένε πως είναι βαρύ.

      Διαγραφή