23 στόχοι για τη νέα χρονιά

Πολλοί πλέον λένε μακριά από τα New year's resolutions, και μάλιστα πρόσφατα έμαθα πως υπάρχουν και άνθρωποι που δε-μετράνε-πόσα-βιβλία-διαβάζουν!!! Δεν το αποκλείω, να έρθει μια χρονιά, μια διαφορετική χρονιά, που θα πάω όπου με πάει ο άνεμος, που μπορεί να μην οργανώνω τίποτα, να μην κάνω καμιά λίστα, να μην έχω κανένα όραμα, αλλά δεν είναι αυτή η χρονιά! Πάμε να βάλουμε στόχους για το 2023, πάμε μαζί, θα βάζω εγώ, θα βάζεις κι εσύ όποιον από αυτούς σου αρέσουν στη δική σου λίστα και στο τέλος μπορεί και να μην κάνουμε πολλά από αυτά, αλλά τώρα θα περάσουμε καλά! 

  • Πρώτος Στόχος: Να διαβάζω περισσότερο

Βασικός στόχος το περισσότερο διάβασμα κάθε χρονιά, αυτό που μου λείπει τη δεδομένη στιγμή είναι η σωστή οργάνωση του χρόνου μου ώστε να μπορώ να διαβάζω κιόλας, χωρίς παράλληλα να στερώ τον εαυτό μου από τον μικρό ή τον χάζμπαντ. Θέλω πολύ να συνεχίσω τα 4 μισοδιαβασμένα που φέρνω από την περσινή χρονιά, τις "Καραβίδες", την "Ιστορία φαντασμάτων", το "House in the cerulean sea", τη "Λέσχη φόνων της Πέμπτης" και να συνεχίσω με το τρίτο βιβλίο της σειράς της Μάας "Φτερά και ερείπια". Θέλω επίσης θα διαβάσω τα δώρα που πήρα από βιβλιοανταλλαγές και για τα Χριστούγεννα. Η μίνι λίστα με όλα μου τα δώρα είναι η εξής:

  • Άτλας Έξι, της Olivie Blake
  • Όλα είναι σκέψεις, του Ελευθέριου Ελευθεριάδη
  • Το πράσινο σημειωματάριο, της Clare Pooley
  • Οι μεγάλοι τέσσερις, της Αγκάθα Κρίστι
  • Ο ωκεανός στο τέλος του δρόμου, του Neil Gaiman
  • Γαιοθάλασσα, της Ursula Le Guin

Θα ήθελα ακόμη να διαβάσω Σέρλοκ Χολμς, όπως συνηθίζω, στην αρχή της χρονιάς και λίγη Μαίρη Πόππινς (επίσης έχω διαβάσει στην αρχή της χρονιάς παλιότερα και θέλω πάλι!), λίγο Σιμενόν και Μαιγκρέ, κάτι του Χόθορν, κάτι από τα χρονικά των Crestomansi που αγαπώ και πολύ ανέβαλα ήδη, κάποιο βιβλίο κλασσικό (ίσως το Μάνσφιλντ Παρκ της Όστεν), κάποιο αυτοβοήθειας ή επιστημονικό βιβλίο, γενικά βιβλία που ήδη έχω ώστε να μου μειωθούν λιιιιγο τα αδιάβαστα.

  • Δεύτερος στόχος: Να δω πιο πολλές ταινίες

Την περσινή χρονιά δεν είδα καλές ταινίες, θέλω να σημειώνω όλες εκείνες που πραγματικά θέλω να δω και όντως τελικά να τις βλέπω. Μερικές που έχω στη λίστα μου καιρό και πρέπει πχια να τις δω είναι: Το Dune, το καινούργιο Matrix, το Black Adam, το Batman με τον Pattinson, ό,τι δεν έχω δει από Star Wars, τον Αρτέμη Φάουλ (που πολύ φοβάμαι πως θα είναι κακό!), το Wakanda forever, το The Menu, το Disenchanted, το καινούργιο Avatar, τη Ματίλντα και τον Πινόκιο, ίσως κάποια της Disney όπως το Encando για αρχή καλά είναι!

Και κάποιες που περιμένω να κυκλοφορήσουν για να τις δω: Το καινούργιο Antman (κρίνοντας από τις πρόσφατες δουλειές της Marvel δε θα είναι καλό, βέβαια), την ταινία Dungeons & Dragons, τη live-action Μικρή Γοργόνα, το σίκουελ του Εξορκιστή, την Μπαλάντα των Αηδονιών και των Φιδιών (το πρίκουελ του Hunger Games), τον Wonka με τον Chalamet, αυτά από ό,τι έχω δει μέχρι στιγμής!

Θέλω πολύ να αρχίσω πάλι να πηγαίνω σινεμά, νομίζω πως έχω πάνω από τρία χρόνια να πατήσω το πόδι μου σε μεγάλη αίθουσα. Σίγουρα έχω πάνω από τρία χρόνια...

  • Τρίτος στόχος: Να καλύψω τα κενά στις σειρές που βλέπω

...που έχουν βγάλει νέες σεζόν κι εγώ ακόμα δεν τις έχω δει, όπως είναι τα Umbrella Academy, Locke and Key, Winx Saga, Firefly Lane, να τελειώσω επιτέλους το Seinfeld και να την τελευταία σεζόν του Brooklyn Nine Nine, θέλω να δω το White Lotus που είπε ο Στάθης από τη Σουηδία πως είναι φοβερό, το That '90s Show που έρχεται στο Netflix και που αν μου αρέσει τελικά στάνταρ θα δω και το That '70s Show, να δω περισσότερο Office (μήπως και με κερδίσει), ενώ από σειρές που δεν έχουν βγει ακόμα ίσως δω το Mayfair Witches, ίσως, θέλω να δω το Shrinking που θα έχει ένα σκασμό γνωστούς και αγαπημένους ηθοποιούς, το Daisy Jones & the six που είναι από βιβλίο, το Grease: Rise of the Pink Ladies (που αφορά την ταινία αλλά πριν την ταινία, κάτι τέτοιο κατάλαβα, λες να είναι και μιούζικαλ;), τις καινούργιες σεζόν από Bridgerton, Shadow & Bone, Marvelous Mrs Maisel (που θα είναι η τελευταία), Witcher (που θα είναι για πολλούς η τελευταία), ενώ κανείς δεν ξέρει αν θα έχουμε φέτος Stranger Things, House of the dragon, Lord of the rings, που αν βγουν δεν το συζητώ καν πως θα τα δω αμέσως!

  • Τέταρτος στόχος: Να κάνω λίγη γυμναστική

Γιατί τη σταμάτησα και θέλω να την ξαναπιάσω, για αρχή θα κάνω το νέο 30 days yoga challenge της Adrienne και βλέπουμε! Βέβαια, ήδη έχω αναβάλει σε καθημερινή βάση το συγκεκριμένο challenge γιατί δε μου βγαίνει να κάνω γυμναστική και δε θέλω να πιεστώ. Ίσως όταν ανοίξει λίγο ο καιρός; Θέλω λίγο περισσότερο χουχούλιασμα, παρακαλώ!

  • Πέμπτος στόχος: Να βάλω σε μια τάξη τα οικονομικά μας (και να κάνω οικονομίες)

Ένας βασικός κανόνας που πήρα από την But first coffee είναι να μην ψωνίζω και ζω σαν πιο πλούσια απ' ότι πραγματικά είμαι. Θεωρώ πως ήδη έχω "δαμάσει" τις σπατάλες μου και κινούμαι πιο προσεκτικά, θέλω μέσα στο χρόνο να παίξω και no spend μέρες, ενώ θα προσπαθήσω να βάλω και κάτι στην άκρη. Αυτό ακόμα δεν ξέρω καθόλου πώς θα το κάνω. Για αρχή έχω μια ρύθμιση στην τράπεζά μου που για κάθε χρήση της κάρτας μου μου στρογγυλοποιεί το ποσό και κρατάει το έξτρα σε έναν χωριστό λογαριασμό. Πριν τις γιορτές είχα μαζέψει 20 ευρώ και τα ξόδεψα σε ένα βιβλίο αν θυμάμαι καλά (αλίμονο!)

  • Έκτος στόχος: Να επιστρέψω στο bullet journaling

Τώρα στην αρχή της χρονιάς δε θα είναι καθόλου δύσκολο αυτό, θα έχω σίγουρα πολλή πολλή όρεξη για λίστες και προγραμματισμό. Θα ήθελα πολύ να ψωνίσω και μερικά "σχολικά" από την Πελαζί, αλλά πάει λίγο κόντρα αυτό στην οικονομική εγκράτεια που προσπαθώ να πετύχω.

  • Έβδομος στόχος: Να πάμε το κρεβάτι του Κωνσταντίνου στο δωμάτιό του

Γιατί μπορεί ο Κωνσταντίνος να είναι πχια ενάμιση, αλλά ακόμα το κρεβάτι του δεν έχει φύγει από το δωμάτιό μας. Είναι καιρός να γίνει κι αυτό πιστεύω... δε θα είναι εύκολο, κυρίως για εμάς!

  • Όγδοος στόχος: Να μάθω κάτι καινούργιο

Είχα σκεφτεί το πλέξιμο, μπορώ να επιστρέψω στην εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας (ιταλικά συγκεκριμένα), θα μπορούσα να ψάξω κάποιο πρόγραμμα δωρεάν στο Coursera, μπορεί ακόμη να ψάξω κάποια εφαρμογή στο κινητό που να σου μαθαίνει ένα μουσικό όργανο. Δεν έχω αποφασίσει τι θέλω να μάθω, αλλά θα ήθελα κάτι να μάθω φέτος, έστω κι αν το μάθω πολύ λίγο.

  • Ένατος στόχος: Να περιορίσω τη χρήση του κινητού

Το λέω επίσης κάθε χρόνο, δεν το κάνω ποτέ. Μια βασική εντολή που συνήθως με βοηθάει (και τη σήκωσα από την Daphné), είναι να μην κάνω άσκοπο σκρολάρισμα. Καλό θα ήταν επίσης να αρχίσω και πάλι να αφήνω εκτός υπνοδωματίου το κινητό μου. Μάλλον πρέπει να επενδύσω σε ένα καλό ξυπνητήρι... Και σίγουρα να μην ασχολούμαι με το κινητό μου όταν είμαι μαζί με κάποιο άλλο άτομο. Πολύ βασικό αυτό!

  • Δέκατος στόχος: Να ετοιμάζω σνακ κάθε μέρα

Γιατί δεν έχω πάντα ένα κομμάτι πίτα, λίγο τσουρέκι, ή ένα βρασμένο αυγό (τα εύκολα τέλος πάντων) και χρειάζομαι κάτι να φάω στις 12 ακριβώς. Θέλω να κάνω μια καλή έρευνα και να βρω πράγματα που τρώω και που μπορώ να ετοιμάσω μόνη μου κι έπειτα να αρχίσω πράγματι να ασχολούμαι και να είμαι ακόμα πιο οργανωμένη (είμαι ήδη αρκετά οργανωμένη, δεν μπορώ να πω!) Αυτός είναι εύκολος στόχος σχετικά, ίσως να τον δυσκολέψω με το να μάθω κάτι καινούργιο στην κουζίνα, ίσως να κάνω κάποιο κέικ για παράδειγμα, ή μπαναναμπρεντ κι ας μην είναι πλέον μόδα!

  • Ενδέκατος στόχος: Να βγάζω πιο πολλές φωτογραφίες

Τόσο για το instagram όσο και γενικότερα, για τις αναμνήσεις. Για την ώρα φωτογραφίζω αποκλειστικά σχεδόν τον Κωνσταντίνο, που έτσι κι αλλιώς αποφεύγω να ανεβάζω, και καμιά φορά, σπάνια, και κάποιο βιβλίο. Θέλω να είμαι πιο συνεπής, να βρω την έμπνευση που μου λείπει, να ανακαλύψω το προσωπικό μου στυλ, γενικά να μην είμαι τόσο πίσω σε όλο αυτό, αλλά! Να μην ανεβάζω μόνο για να ανεβάσω, δε με ενδιαφέρει ο αλγόριθμος και τα λοιπά του instagram και δε θέλω να ξαναπέσω στην παγίδα της υπερέκθεσης που ομολογώ πως έχω πέσει παλιότερα. Θέλω όμορφα πράγματα και ξεχωριστές στιγμές.

  • Δωδέκατος στόχος: Να ανοίξω κι άλλο τα μαλλιά μου

Με ανταύγειες για την ώρα και όχι πολύ δραματικές αλλαγές (ή και ναι), δυστυχώς δεν έχω τη δυνατότητα να πηγαίνω κομμωτήριο πλέον, λόγω Άλμπους και κρίσεων πανικού, οπότε πρέπει να περιοριστώ σε πράγματα στα μαλλιά μου που μπορώ να κάνω μόνη μου. Άρα δεν τα κόβω ξανά και μόνο τα αλλάζω λίγο χρώμα (ιδανικά παίρνω ένα steam pod και γίνονται όλα πολύ πιο εύκολα!). Μέσα στα πλαίσια του beaute που αφορά αυτός ο στόχος, θα βάλω και το να ξεβάφομαι πάντα πάντα πάντα πριν κοιμηθώ, γιατί λίγο τα έχω φορτώσει στον κόκορα τελευταία!

  • Δέκατος τρίτος στόχος: Να ακούω περισσότερη μουσική

Τώρα θα μου πεις με τόσες άπειρες επιλογές, με το spotify που είναι γεμάτο μουσική, με το κασσετόφωνο που έχει ένα σωρό έτοιμες λίστες, με το ίντερνετ το ίδιο που μπορείς να βρεις ότι υπάρχει και ότι δεν υπάρχει, πώς γίνεται να ακούς δραματικά λιγότερη μουσική από παλιά που άκουγες απλά zoo radio; Έλα μου ντε! Για μένα όλες αυτές οι άπειρες επιλογές δεν λειτουργούν θετικά, καθώς δεν ξέρω τι θα μου αρέσει ώστε να επιλέξω αυτό. Ίσως πρέπει να κινηθώ δοκιμαστικά στην αρχή, να δω τι μπορώ να ακούσω πολύ χωρίς να με ενοχλεί και να προχωρήσω έπειτα σε προτεινόμενες λίστες του spotify για το κάθε είδος. Για την ώρα έχω πιάσει κάτι jazz covers και πάει καλά!

  • Δέκατος τέταρτος στόχος: Περισσότερη πνευματικότητα

Τα τελευταία χρόνια νιώθω πως έχω απομακρυνθεί πολύ από το πνευματικό μου ταξίδι, κάποτε διάβαζα λίγο από τη Γραφή, έκανα προσευχή πιο συχνά από... μόνο στην ανάγκη, κάναμε ωραίες πνευματικές συζητήσεις, ήμουν πιο κοντά στην πνευματική μου πλευρά απ' ότι είμαι τώρα. Θα ήθελα λίγο να επιστρέψω βήμα βήμα προς εκείνη την πλευρά κι εκείνη την προσπάθεια να γίνω καλύτερος άνθρωπος όχι παθητικά, αλλά έμπρακτα.

  • Δέκατος πέμπτος στόχος: Να συναντηθώ με τις φίλες μου από το bookstagram

Μπορεί να χρειαστεί να το κανονίσω από τώρα για να ταξιδέψω στη Θεσσαλονίκη και να δω από κοντά τα κορίτσια τον Μάιο ας πούμε, αλλά θα ήθελα να οργανωθεί μια τέτοια συνάντηση. Ίσως να δοθεί η ευκαιρία με την ΔΕΒΘ που είναι το πρώτο σαββατοκύριακο του Μαΐου. (σταυρώνει δάχτυλα και σκέφτεται από τώρα πώς θα τα καταφέρει..)

  • Δέκατος έκτος στόχος: Να συναντιέμαι με φίλους γενικότερα, πιο συχνά

Άλλο ένα κομμάτι μου που έχω παραμελήσει είναι η κοινωνική μου ζωή. Δεν βλέπω ποτέ φίλους, στο νέο σπίτι δεν έρχεται ποτέ κανείς (γιατί δεν τους καλώ εγώ, γιατί δε μου αρέσει το σπίτι ακόμα...), πέρα από το ότι οι φίλοι μου είναι σχεδόν όλοι αλλού, γιατί υπάρχουν και φίλοι που είναι εδώ. Θέλω να είμαι πιο κοντά στους φίλους μου, έστω και διαδικτυακά και θέλω πολύ, πάρα πολύ, να δω τις φίλες μου που είναι στη Θεσσαλονίκη, την Ιωάννα με τον Στυλιανό, τη Γεωργία με την Αριάδνη και τη Νεφέλη, την Ελένη με τον Ορέστη και τη Δέσποινα, την κουμπάρα Ιφιγένεια. Για την ώρα δε μπορώ καθόλου να σκεφτώ τρόπο να τους δω, ελπίζω όμως να δοθεί η ευκαιρία μέσα στη χρονιά να βρεθούμε από κοντά.

  • Δέκατος έβδομος στόχος: Να πηγαίνουμε εκδρομές

Οτιδήποτε περιλαμβάνει να αφήσουμε τον Άλμπους είναι δύσκολο, γιατί ο Άλμπους παθαίνει κρίσεις πανικού όταν μένει μόνος. Όμως μου έχει λείψει τόσο να πάω εκδρομές, θα ήταν πολύ ωραίο έστω μια φορά το μήνα να πηγαίναμε κάπου διαφορετικά. Ίσως ακούσει ο χάζμπαντ το podcast αυτό και ίσως δεν είναι αφηρημένος και ίσως σκεφτεί αυτός μια λύση (μπορεί τα πολλά "ίσως" να του τραβήξουν την προσοχή!)

  • Δέκατος όγδοος στόχος: Να πάρουμε έναν αφυγραντήρα

Αυτό είναι κάτι που σκέφτομαι καιρό, το έχω ψάξει λίγο και νομίζω πως το χρειαζόμαστε πολύ, γιατί το νέο σπίτι δεν τα πάει πολύ καλά με την υγρασία (ή ίσως τα πάει υπερβολικά πολύ καλά με την υγρασία!). Αν κάτι είναι λίγο βρεγμένο δε στεγνώνει ποτέ. Ποτέ, ειλικρινά σου μιλάω!!!

  • Δέκατος ένατος στόχος: Να αλλάξω λίγο το σπίτι

Τώρα θα είναι αλλαγή στα έπιπλα; Θα είναι τέχνη στους τοίχους; Θα είναι αλλαγή σπιτιού εντελώς (μακάρι!) Θα είναι σχέδια που αναβάλλονται διαρκώς και θα γίνουν επιτέλους πράξη; Θα πάθω ένα Μαρί Κοντό και θα πετάξω το μισό σπίτι; (αν ήταν να διώξω ότι δεν sparks joy αλήθεια, απλά θα έβγαινα από το σπίτι και θα έφευγα! Πιο εύκολο!)

  • Εικοστός στόχος: Αναδιοργάνωση της Χώρας των Βιβλίων

Όπως ήδη έκανα με το πέμπτο βιβλίο της Νάρνια, σκοπεύω να ανεβάζω μια κριτική για το βιβλίο που τελείωσα αμέσως μόλις το ολοκληρώσω, όποια μέρα κι αν είναι. Τα θέματα της Παρασκευής θα έχουν πιο γενικό ύφος. Ίσως έτσι ανεβάσω σιγά σιγά και έτοιμες κριτικές που έχουν μείνει στο περίμενε ή αποφασίσω να γράψω κάτι και για παλιότερα βιβλία που έχω διαβάσει (πόσο χώρο λες να έχει αυτή η πλατφόρμα;). Όπως ήδη διαπίστωσες, έχω προχωρήσει σε μια αλλαγή εμφάνισης που όμως ακόμα είναι υπό επεξεργασία, ενώ σκοπεύω να σου στέλνω ένα e-mail μια φορά την εβδομάδα για να σε ενημερώνω για ό,τι ανέβηκε στη Χώρα των Βιβλίων ώστε να μη σου ξεφεύγει (μπορείς να κάνεις εγγραφή εδώ γι' αυτό). Θα ήθελα πολύ να ανεβάζω κυρίως δικές μου φωτογραφίες κι εδώ, αλλά δε θα δεσμευτώ σε αυτό γιατί δεν έχω πάντα την απαιτούμενη έμπνευση ή τον απαραίτητο χρόνο.

  • Εικοστός πρώτος στόχος: Να γίνουμε πάλι φίλοι με τον Άλμπους

Τώρα με τον μικρό, ο Άλμπους έχει παραμεληθεί όσο κι αν προσπαθούμε όλοι για το αντίθετο, δεν έχει την αμέριστη προσοχή μας που είχε πριν, κυρίως σε εμένα αναφέρομαι. Θα ήθελα να αρχίσω να τον βγάζω κι εγώ καμιά βόλτα, ιδανικά στα μέρη που τον πήγαινα παλιά. Θέλω πολύ να είμαι και πιο συνεπής σε ό,τι τον αφορά, από το μπάνιο του μέχρι τις βιταμίνες, τα τσεκ απ του και ό,τι άλλο χρειάζεται.

  • Εικοστός δεύτερος στόχος: Να ξαναγίνω crazy plant lady 

Έχω στο νέο σπίτι ένα πολύ πολύ στενό μπαλκόνι όπου δεν μπορείς να καθίσεις με τίποτα και για κανέναν λόγο. Θέλω όμως να έχω περισσότερα φυτά σε αυτό το πολύ στενό μπαλκόνι, εύκολα φυτά, που θα φροντίζω όσο χρειάζεται. Το απέναντι σπίτι από το δικό μας είναι γεμάτο φυτά και είναι πανέμορφο, ίσως με βοηθήσει αυτό να αγαπήσω ένα τσικ και το δικό μας; Μήπως ο βασικός στόχος της χρονιάς θα έπρεπε να είναι να αγαπήσω το σπίτι που ζω;

  • Εικοστός τρίτος στόχος: Να κάνω τους στόχους μου πραγματικότητα

Και να μη μείνω απλά στα λόγια, στις λίστες, στα όνειρα. Όλα αυτά που έχω καταγράψει παραπάνω είναι στόχοι που έχω έτσι κι αλλιώς στη ζωή μου, πράγματα που σκέφτομαι, ενίοτε και διαρκώς, που με απασχολούν, που με προβληματίζουν (όπως ο χρόνος για διάβασμα), που θέλω να εφαρμόσω γιατί... δεν ξέρω αν θα κάνουν τη ζωή μου πιο όμορφη, αν θα με βοηθήσουν πραγματικά στη βελτίωση του εαυτού μου, αν θα γίνω η καλύτερη εκδοχή μου. Είναι επίσης πράγματα που ήδη ξεκίνησα πριν αλλάξει η χρονιά να κάνω (όπως το να ακούω περισσότερη μουσική, να είμαι λιγότερο στο κινητό και να διαβάζω περισσότερο). 

Εσύ τι στόχους έχεις για τη νέα χρονιά; Ή μήπως είσαι κατά των στόχων και το βρίσκεις όλο αυτό φοβερά αγχωτικό; Πες μου την άποψή σου για τα New Year's Resolutions και αν θεωρείς πως τελικά θα πετύχουμε κάτι με όλο αυτό και θα γίνουμε καλύτεροι, μα κυρίως πες μου: Πόσα βιβλία έχει το φετινό σου challenge στο goodreads;

0 σχόλια