Τα 8 πραγματάκια (Αύγουστος 2023)

Ο Αύγουστος ο φετινός ήταν μήνας διακοπών... ηλεκτρονικών διακοπών. Η Χώρα των Βιβλίων έκανε τις διακοπές που δεν έκανα εγώ. Ξεκουράστηκε για έναν ολόκληρο μήνα, κι επιστρέφει ανανεωμένη με νέα θεματάκια, βιβλιοκριτικές, μπόλικες λίστες, τσάλεντσιζ κι ό,τι άλλο σκεφτώ ή δω και μου αρέσει. Εδώ σου έχω μαζέψει τα λίγο πιο ξεχωριστά του μήνα, από βιβλία, σειρές, ένα social media detox, έναν μινι καλοκαιρινό απολογισμό και άλλα.


#1 Αλίκη πότε θα σταματήσεις να αγοράζεις βιβλία; Ναι!

Θα σου πω τι έχω διαπιστώσει για εμένα, να μου πεις κι εσύ την δική σου πλευρά. Αν κάνω μια εγκράτεια, κάποιου είδους αποτοξίνωση από κάτι, όταν επιστρέφω σε αυτό το τραβάω στα άκρα. Υπερβάλω. Δεν έχω κανένα φρένο, κανένα όριο, κανέναν περιορισμό. Έτσι και με τα βιβλιοψώνια. Αυτό το μήνα με αφορμή τις φάκιν εκπτώσεις του βιβλιοπωλείου Πατάκη, μπορεί και να ψώνιζα κάθε βδομάδα μια φουρνιά βιβλία! Προς υπεράσπισή μου δεν ήταν όλα για μένα (αλλά καμία υπεράσπιση, είμαι απαράδεκτη!!). Μετά το BookFriday του περασμένου μήνα, όπου είχα πάρει ένα βιβλίο από τη σειρά Οδός Χαράς της Kate Hindley, πήρα και τα υπόλοιπα τρία. Μου άρεσε πολύ η εικονογράφηση, η ιστορία και ο Κωνσταντίνος ασχολείται ενοχλητικά πολύ με τα διάφορα παραθυράκια του βιβλίου (γιατί φυσικά θέλει πάντα μαζί να τα εξερευνούμε! ΞΑΝΑ-ΚΑΙ-ΞΑΝΑ1). 

Η επόμενη παραγγελία μου από τον Πατάκη, μια εβδομάδα μετά (απορώ γιατί δε μου στέλνουν ακόμη αλληλογραφία με τα νέα τους οι του eshop!) έγινε λόγω ακραίων εκπτώσεων, πήρα την Ιμάτζικα του Clive Barker, άλλη μια χιλιοσέλιδη προσθήκη για τη βιβλιοθήκη μου, αλλά με ούτε 10€ δεν αφήνεις την ευκαιρία να πάει χαμένη (ακόμη κλαίω την προσφοράρα με τον Ζοφερό Οίκο του Ντίκενς που άφησα να μου ξεφύγει!). Πήρα την Πλωτή Πολιτεία του Βερν, που είναι Βερν, αν αγαπήσει το διάβασμα ο μικρός φαντάζομαι πως θα το εκτιμήσει και αυτός, όπως και το βιβλίο Θαλασσινό Ταξίδι της Γιάνσον Τούβε, που είναι το ένα από τα τέσσερα βιβλία με τους Μούμιν (απίστευτο μου φαίνεται που δεν πήρα ακόμη τα υπόλοιπα τρία! Απίστευτο θα φαίνεται και σε εσένα, είμαι σίγουρη!). Το Μια φορά κι ένα δάσος μαγεμένο, είναι ένα παιδικό βιβλίο από εκείνα τα μεγάλα με το σκληρό εξώφυλλο, δεν τολμώ να το εμφανίσω στον μικρό Κωνσταντίνο ακόμη, του χρόνου ίσως, το πήρα γιατί είναι του Chris Riddell. Τέλος πήρα το δεύτερο βιβλίο του Χάρι Πότερ, την Κάμαρα με τα Μυστικά, με εικονογράφηση από τον Jim Kay για τα γενέθλια της βαφτιστικιάς στο τέλος του μήνα, που είχαν θέμα τον Χάρι Πότερ!

Κάπου στην αρχή του μήνα και όχι από τον Πατάκη αλλά από τον Σκλαβενίτη, πήρα την Άλλη Χιονάτη της Jennifer Donnelly. Επίσης έπεσα θύμα εξαιρετικής τιμής και ήταν απόφαση της στιγμής. Έχω κι άλλες δικαιολογίες να σου πω που δε θα πιστέψεις έτσι κι αλλιώς γιατί εδώ δεν κοροϊδευόμαστε! 

Στο τέλος του μήνα, σε μια απρόοπτη εκδρομή στη Θεσσαλονίκη, περάσαμε μια βόλτα από την αγαπημένη Πρωτοπορία. Και τι έκανα εκεί; Φυσικά πήρα ένα βιβλίο. Φυσικά. Θα ήταν αμαρτία να μην έπαιρνα έστω ένα, ε; Πήρα λοιπόν, για το φθινόπωρο και τα φθινοπωρινά βάιμπς, τη Μυστική ιστορία της Ντόνα Ταρτ. Ναι. Άλλο ένα τούβλο. Γουάτ εμ αϊ θίνκινγκ!

Άρα δέκα βιβλία και κάτι ψιλά..


#2 Καλά μας πήγε το διάβασμα αυτό τον μήνα

Στα μαθηματικά είμαι εντελώς σκράπας. Να φανταστείς έδωσα 10€ πουρμπουάρ γιατί υπολόγισα λάθος τα ρέστα μου (ή ίσως γιατί έχει καεί ο μισός μου εγκέφαλος από τη ζέστη!). Φυσικά και η αναλογία αγοράζω/διαβάζω βιβλία δεν βγαίνει όπως θα ήταν σωστό. Αυτό το μήνα πέρασα από το "διαβάζω πολύ και με ταχύτητα" στο "έχω να διαβάσω μια βδομάδα", συνεπώς τελείωσα μεν βιβλία, αλλά όχι όσα θα μπορούσα.. Συγκεκριμένα διάβασα μέσα σε ελάχιστο χρόνο την Άλλη Χιονάτη της Donnelly που σου είπα πως πήρα αυθόρμητα και ξεκίνησα αμέσως μόλις γύρισα σπίτι (θα σου μιλήσω αναλυτικά σε δική της βιβλιοκριτική), άκουσα δύο βιβλία, το Πάρε Ανάσα του Δημήτρη Σίμου (για το οποίο επίσης θα σου μιλήσω), και έναν Αρσέν Λουπέν του Λε Μπλαν (εξαιρετικό, εύκολο, γρήγορο, με πολλούς διαλόγους, ευχάριστο, δηλώνω φαν!), διάβασα κι ένα μικρούλι, τους Εύθυμους Άντρες του Στίβενσον, ε, καλό, δεν έκοψα και φλέβα.. Το τέλος του μήνα με βρήκε να σκέφτομαι να παρατήσω όσα δεν τράβηξαν αυτό το καλοκαίρι και ήρθαν μαζί μου τρεις ολόκληρους μήνες. Έπιασα, λοιπόν, το πρώτο της σειράς Lockwood & Co του Jonathan Stroud, είμαι πολύ αρχή ακόμη και είναι αρκετά διαφορετικό το φίλινγκ από τη σειρά, οπότε σαξέςςς, ενώ σε ακουστικό ακούω την Έλενορ Όλιφαντ που είναι απολύτως καλά της Gain Honeyman. Ενδιαφέρον, αρκετά άβολο βιβλίο θα πω.. Είμαι αρχή ακόμη και σε αυτό.

Άρα αναλογικά διάβασα λιγότερα απ' όσα αγόρασα, που βάλε επίσης το ότι τα δύο από αυτά δεν ήταν καν βιβλία χάρτινα της βιβλιοθήκης μου, άρα δύο βιβλία από τα αδιάβαστα! Σημείωση για τον μελλοντικό μου εαυτό: να είναι η αναλογία αυτή αντίστροφη (αν και με τη δυνατότητα που μου ξεκλείδωσε η ύπαρξη του μικρού Κωνσταντίνου να αγοράζω πλέον ΚΑΙ παιδικά βιβλία, τάχα για το παιδί, φοβάμαι πως θα πάει άκλαυτη αυτή η αναλογία... Τουλάχιστον τα παιδικά διαβάζονται πιο γρήγορα!)

Μου έχει μπει μια παραπολυκακη σκέψη στο μυαλό, να ξαναδιαβάσω τα Χάρι Πότερ όλα από την αρχή, γιατί έχω καιρό. Μα είναι μια παραπολυκακη σκέψη. Τα αδιάβαστά μου θα κάνουν ιντερβεσιο.


#3 Τελείωσε η Marvelous Mrs Maisel

Και σκέφτομαι παραπολυσοβαρά εν όψει του φθινόπωρου που έρχεται, στρίβει στη γωνία και μας κοιτάζει αλλά δε μας βλέπει και τόσο καλά γιατί ο ήλιος το τυφλώνει, να ξαναπιάσω Gilmore Girls γιατί χρειάζομαι τους δημιουργούς αυτούς στη ζωή μου (και για τα φθινοπωρινά vibes!!)! Μια μέρα θα την ξαναδώ και την κυρία Μέιζελ από την αρχή, αυτό είναι δεδομένο. Την αγάπησα αυτή τη σειρά, κι ακόμη κι αν δεν κατάφερα ποτέ να συμπαθήσω ούτε λίγο τον κύριο Μέιζελ και μου τη δίνει η φάτσα του ειλικρινά, όλοι οι ήρωες ήταν εξαιρετικοί και τα cameo των ηθοποιών του Gilmore Girls πολύτιμα! Κρίμα που δεν πέρασαν και τα κορίτσια μια βόλτα.. τις περίμενα ως το τελευταίο τελευταίο επεισόδιο έστω για λιγουλάκι. Η τελευταία σεζόν ήταν πανέμορφη, υπέροχη, ένα κομψοτέχνημα, δε βλέπεις συχνά τόσο καλοδουλεμένες σειρές. Μου άρεσε η όλη κατάληξη για όλους τους ήρωες και για την πρωταγωνίστριά μας που θα μου λείψει. Εξαιρετική εξαιρετική σειρά!

δες σε παρακαλώ το cast αυτής της σειράς!!

Είδα το υπόλοιπο μισό του How I met your father και πέρα από το να ξαναδώ το Younger για περισσότερη Hillary Duff (και γιατί καταπώς φαίνεται είμαι σε φάση επανάληψης) θα πω πως το ΑΓΑΠΩ, νόμιζα θα ήταν περισσότερα τα επεισόδια βέβαια, για να δούμε μήπως βγουν κι άλλα. Επιστροφή για άλλο ένα αγαπημένο, το Only murders in the building, με την τρίτη του σεζόν, με νέες φανταστικοϋπέροχες προσθήκες αγαπημένων ηθοποιών, όμως βγαίνει κάθε βδομάδα, οπότε το αφήνω να μαζευτεί. Είδα μόνο ένα επεισόδιο. Ό,τι πρέπει κι αυτό για φθινόπωρο, δε ξέρω αν σου το έχω ξαναπεί, μα βρίσκω τη Νέα Υόρκη την πιο φθινοπωρινή πόλη!

..ή αλλιώς η επίθεση της διαφορετικότητας
(μια και στο παλιό οι πρωταγωνίστριες ήταν τέσσερις λευκές πλούσιες γυναίκες!)

Γι' αυτό και το And just like that με την δεύτερη σεζόν του επίσης είναι ιδανικό. Δεν το έχω τελειώσει και συνεχίζει να με εκνευρίζει η ύπαρξή του, σόρι, αλλά εννοείται πως το βλέπω και θα το δω και μια και είμαι σε αυτή τη φάση της επανάληψης δεν αποκλείω καθόλου να ξαναδώ επιτέλους το αρχικό, το ορίτζιναλ, το πρωτότυπο Sex & the city (YES, please! Ultimate φθινοπωρινά vibes!!)

Ταινίες δεν είδα καμία.


#4 Το social το media το detox

Για το οποίο θέλω να σου μιλήσω αναλυτικά και αποκλειστικά σε ένα δικό του ολόδικό του άρθρο. Εδώ θα σου πω πολύ επιγραμματικά, πως στην αρχή του μήνα διέγραψα τις εφαρμογές των social από το κινητό μου για μια εβδομάδα. Κάτι που ήταν ιδιαίτερα ωφέλιμο, χαλαρωτικό, αποδοτικό, τι να σου πω, ήταν η καλύτερη απόφαση που πήρα εδώ και καιρό. Επέστρεψα μετά, βέβαια, με μια μανία που δεν είχε προηγούμενο, το μόνο αρνητικό της όλης υπόθεσης και κάτι που καταφανώς πρέπει να δουλέψω με τον εαυτό μου. Απλά ακόμα δεν ξέρω πώς...

 

#5 Ένας οικονομικός προϋπολογισμός

Εμπνεύστηκα από αυτό εδώ το βιντεάκι στο TikTok και έφτιαξα ένα excelάκι όπου κατέγραφα σχεδόν καθημερινά τα έξοδά μας. Ο κανόνας 50-30-20 που αντιστοιχεί σε 50% ανάγκες, 30% επιθυμίες και 20% οικονομίες πήγε δραματικά χάλια, ιδίως στα διαθέσιμα προς αποταμίευση και τις επιθυμίες, από όπου ξόδεψα περίπου 200€ επιπλέον για τις επιθυμίες μας, ε και δεν έβαλα ούτε 20€ στην άκρη... Αλλά θα πω πως ήταν ο πρώτος μήνας και ήταν αναγνωριστικός. Με βάση αυτόν θέλω να κινηθώ πιο προσεκτικά τον επόμενο, βέβαια όταν θα ξαναδιαβάζει ο μελλοντικός εαυτός μου αυτές εδώ τις γραμμές μπορεί και να γελάει, σίγουρα θα γελάει, αλλά εγώ οφείλω να ελπίζω! 

 

#6 Πώς εξόντωσα το budget μου
(και αντίο και ζωή σε λόγου μας)

Αυτό για το οποίο έκανα και excel και κατέγραφα και τα έξοδα τα καθημερινά. Αλλά η γραφούσα εδώ είναι πολυέξοδη, αν εξαιρέσεις δηλαδή τους καφέδες και τα ντελίβερι, και τα βιβλία (!) έκανα ακόμη περισσότερα ψώνια, ο Αύγουστος είναι και μήνας εκπτώσεων. Πήρα κάποια ρούχα από Mango, κάποια αξεσουάρ από Sinsay, πέδιλα από το Exclusive Shoes (το μαγαζί που δουλεύει ο χάζμπαντ), μόνο ένα φουτεράκι γαλάζιο μωρουδέ της Puma από το μαγαζί που δουλεύω εγώ, το Samarasstore, πήρα επίσης διακοσμητικά για το φθινόπωρο που τα ερωτεύτηκα και τα χρειαζόμουν απεγνωσμένα (και γιατί εκεί στο Sinsay τα έχουν πολύ όμορφα αυτά τα του σπιτιού στο eshop τους!). Πήγαμε και στη Θεσσαλονίκη που σου είπα νωρίτερα και πήρα κάποια basic μπλουζάκια από Stradivarius και Zara, σε γενικές γραμμές ψώνισα, ψώνισα, ψώνισα. Τώρα μου έχει μπει στο μυαλό μια φόρμα και κάτι παπούτσια από το μαγαζί μας, ενώ αναζητώ απεγνωσμένα φθινοπωρινές κούπες!!

Όλα τα παραπάνω θα σου τα δείξω στο TikTok σε κάτι που ετοιμάζω για το παρόν άρθρο.


#7 Στροφή στο Vegan

Όχι, δεν σταματάω το κρέας, δε ξέρω τι θα κάνω στο μέλλον και πώς θα σκέφτομαι γενικά, πάντως για την ώρα τρώω κρέας και μου αρέσει. Αλλά, με αφορμή το ότι σταματάω τις βαφές στα μαλλιά μου, συνεπώς την μηνιαία δεδομένη ποσότητα όλων αυτών των χημικών που έμπαιναν με αυτό τον τρόπο στον οργανισμό μου, συστατικών που κάποιοι γιατροί απαγορεύουν στις έγκυες (ε ακόμη κι αν είναι λίγο πιο ξεπερασμένα σκεπτικά, ωστόσο υγιεινές δεν τις λες τις βαφές), είπα να προχωρήσω σταδιακά σε περισσότερες αλλαγές, μεγαλύτερη μείωση της έκθεσής μου (και "μας" σιγά σιγά) σε προϊόντα του... σουπερμάρκετ. Ομολογώ πως άλλη μια αφορμή γι' αυτό ήταν η απαράδεκτη άνοδος των τιμών στα σαμπουάν και τα προϊόντα υγιεινής. Τάχα, για ποιο λόγο να πάρω το σαμπουάν του σουπερμάρκετ και να μην πάρω της ίδιας αξίας αλλά χωρίς όλα αυτά τα χημικά; Έτσι το έψαξα λίγο και βρήκα κάποια πράγματα στο site Organic Brands (not sponsored), συγκεκριμένα πήρα το Ekos, σαμπουάν για ξηρά μαλλιά, σε 500ml ποσότητα και σε πάρα πολύ καλή τιμή (μέχρι στιγμής θα πω πως παρά το ότι βάζω πάντα μάσκα, τα μαλλιά μου δεν τα λες μαλακά.. ίσως ακόμη πιο ξερά κι από πριν), πήρα μια κρέμα ενυδατική με αντιγυραντική δράση, την Kilig (μου άρεσε φοβερά! Από μένα είναι ναι!) και έναν ορό νυχτός της BIO:VÉGANE με φυτορετινόλη (επίσης εξαιρετικό και μυρίζει μπανάνα. Το βάζω μόνο βράδυ). Θέλω να δω σε βάθος χρόνου πώς θα είμαστε με τη χρήση τέτοιων σαμπουάν και σιγά σιγά να προχωρήσω σε περισσότερες αλλαγές στο σπίτι μας, ίσως όχι σε αποκλειστικότητα.

 

#8 Η καλοκαιρινή μου bucket list (απολογισμός)

Λατρεύω τις λίστες, κυρίως να τις ετοιμάζω (φυσικά και σου ετοιμάζω μια φθινοπωρινή, δε μου γλυτώνεις!). Για να δούμε όμως τι έκανα από οοοολα αυτά που είχα βάλει στην φετινή καλοκαιρινή μου κουβαδολίστα:

  • Έκανα πολλά μπάνια, τουλάχιστον 30. Ίσως συνεχίσω και τον Σεπτέμβρη με μερικά ακόμα.
  • Αν το φετινό καλοκαίρι είχε γεύση θα ήταν του ροδάκινου. Νεκταρίνια, ροδάκινα, τσάι, όλες τις εκδοχές.
  • Έφαγα γενικά κάποια φρούτα, αλλά δεν έκανα ούτε μισό smoothie.
  • Άκουσα πολύ λίγη μουσική, κυρίως το παλιό μου cd στο αυτοκίνητο. Που κολλάει.
  • Έβγαλα φυσικά φωτογραφίες και βίντεο (μπορείς να τα δεις στο TikTok μου), αλλά δεν εκτύπωσα, το κρατάω σημείωση για το προσεχές μέλλον.
  • Διάβασα βιβλία καλοκαιρινά, ούτε ένα με πειρατές (τι μου συμβαίνει;;;) στη θάλασσα διάβασα ελάχιστα έως καθόλου.
  • Για το μικροσκοπικό μπαλκόνι δεν πήρα κανένα επιπλέον φυτό (η ζέστη ήταν αφόρητη για να το σκεφτώ καν!) αλλά αυτά με τα οποία ξεκίνησα ζουν ακόμη (σχετικά)
  • Ούτε κι έφτιαξα παραπάνω τη γωνιά μου, με λαμπάκια κλπ για το βράδυ. Ίσως του χρόνου...
  • Από την καλοκαιρινή μου λίστα με ταινίες/σειρές είδα μόνο μια, το Love & Gelato και τίποτ' άλλο.
  • Έβαλα τα καλοκαιρινά μου, αγόρασα και κάμποσα καινούργια καλοκαιρινά, ωστόσο διαπιστώνω πως πολλά από τα λίγο πιο παλιά καλοκαιρινά μου δε βλέπω να τα ξαναφοράω και θα πρέπει να πάρω μια βαθιά ανάσα και να κάνω ένα καλό ξεκαθάρισμα!
  • Επανέφερα την πρωινή μου ρουτίνα, αλλά μόνο για τον Ιούνιο. Οι ζέστες έπειτα μηδένισαν την επιθυμία μου για γυμναστική, ενώ όλοι στο σπίτι κοιμόταν εξαιρετικά ελαφριά για να ρισκάρω να σηκωθώ μια ώρα νωρίτερα.
  • ΔΕΝ πήγαμε διακοπές, το συζητάμε ακόμα βέβαια, δεν αποκλείεται να πάμε ακόμη και τώρα που διαβάζεις αυτές τις γραμμές.

Συμπερασματικά ήταν ένα καλό καλοκαίρι, αλλά πάρα πολύ, υπερβολικά, αφόρητα ζεστό. Ως παιδί που μεγάλωσε με καλοκαίρια σε κάμπινγκ δε μπορώ, δε θα μπορέσω ποτέ όσο και να προσπαθώ να μού χρυσώσω το χάπι, να αντέξω τα καλοκαίρια στην πόλη. Τα μισώ κι ελπίζω πάντα πως αυτό ήταν το τελευταίο!

Αυτός ήταν ο Αύγουστος και ο απολογισμός ο καλοκαιρινός από εμένα. Αναμφίβολα ήταν ένας μήνας γεμάτος αρνητικά, πάντα θα υπάρχουν αυτά και πάντα θα υπάρχει η φριχτή απογοήτευση για τη χώρα που ζούμε, για την κοινωνία, για τους άλλους ανθρώπους. Αλλά δε μου κάνει καλό να εστιάζω σε αυτά για πολύ. Τα ξέρω, τα ξέρεις, τα ζούμε. Θέλω να θυμάμαι τα καλά σε πρώτη θέση. Τον μήνα αυτόν ο Κωνσταντίνος έγινε λίγο πιο παιδάκι, ψήλωσε, ζωήρεψε, ετοιμάζεται για τον παιδικό (τρώω φρίκες με αυτό καθημερινά!). Ο Άλμπους συνέχισε να έχει τα ψυχολογικά του που είναι σε μεγάλο βαθμό συνοδευόμενα από την αβάσταχτη ζέστη για έναν ελληνικό ποιμενικό που περνάει το καλοκαίρι του στην πόλη. Βγήκαμε και για ένα ποτό με τον χάζμπαντ μετά από... δε ξέρω πόσους μήνες! Αλλά όχι εξαιτίας του παιδιού, εξαιτίας του σκυλιού. Υπάρχει μια πολύ μικρή, μικροσκοπική ελπίδα για το μελλοντικό μας σπίτι, αλλά δεν ξέρω ούτε κι εγώ τι μπορεί να σημαίνει αυτό για να σου πω περισσότερα. Η κουμπάρα Ιφιγένεια έχει γίνει τικτοκ ινφλουένσερ και να πας να την τσεκάρεις γιατί ανεβάζει πολύ ενδιαφέροντα πραγματάκια (από ταινίες, βιβλία, συνταγές, vlogs, αστεία κ.ά.).

Εσύ πώς πέρασες αυτό τον μήνα τον πιο καλοκαιρινό; Τι είδες/διάβασες/αγόρασες; Πες μου τα πάντα στα σχόλια (ή στα σόσιάλ μου, είμαι πανταχού παρούσα και στα 3!)

0 σχόλια