Πώς κάνω reset τον Σεπτέμβρη | 'Ενας οδηγός για (ακόμη) ένα νέο ξεκίνημα

Είναι αυτοί που η νέα χρονιά ξεκινάει τον Ιανουάριο κι είναι κι εκείνοι που βρίσκουν πιο σωστή αρχή της χρονιάς τον Σεπτέμβρη. Εγώ είμαι και στις δύο παρέες, μου αρέσει η νέα αρχή, ο επαναπρογραμματισμός, τα σχέδια, η ελπίδα πως τώρα θα είμαι μια νέα "εγώ" και όλα θα είναι πιο... διαφορετικά. Άλλωστε τον Σεπτέμβρη ξεκινούν όλα, όντως τότε αρχίζει η χρονιά. Μα κι ο Γενάρης, αν δεν είχε την πρωτοχρονιά θα ήταν ο πιο βαρετός μήνας, δε θα είχε τίποτα και θα κρατούσε ογδόντα χρόνια. Επιπλέον ο Σεπτέμβρης είναι και σχεδόν αρχή φθινοπώρου, που όπως και να το κάνουμε είναι ένα τσικ πιο ενδιαφέρουσα εποχή από όλες τις υπόλοιπες (*ζεσταίνεται υπερβολικά πάρα πολύ τη στιγμή που γράφει αυτές τις γραμμές, πάει να ανοίξει τον κλιματισμό*)

Τι μπορούμε, λοιπόν, να κάνουμε τον Σεπτέμβρη ώστε να αξιολογήσουμε πλήρως την νέα αυτή αρχή; Πάρα πολλά πράγματα! Ελπίζω να έχεις χρόνο γιατί έχουμε δουλίτσα!

Ένα καλό ξεκαθάρισμα στα email & το κινητό

Χρησιμοποιώ δύο, το Gmail και το Outlook. Το δεύτερο είναι το βασικό μου, όπου κι έρχονται τα περισσότερα mail από.. τους πάντες. Πλέον για όλα εκείνα που μου γνωστοποιούν τις προσφορές τους, επιλέγω το κουμπάκι πάνω πάνω με τη σκούπα και πατάω "εκκαθάριση" ώστε να σβηστούν όλα τα διαφημιστικά μηνύματα που έχω λάβει. Έχω πάρα πολύ δρόμο μπροστά μου μέχρι να αδειάσω τα τρεισήμισι χιλιάδες mail μου, αλλά είναι ένας καλός τρόπος να πετιούνται πολλά μαζεμένα. Ιδανικά, θα ξεκινήσω τη νέα χρονιά με ένα καθαρό ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Ρεαλιστικά, ίσως κατέβουν καμιά χιλιάρα...

Περισσότερο όμως κι από τα email μου, είναι φορτωμένο το κινητό μου, είμαι σίγουρη και το δικό σου το ίδιο. Τώρα είναι μια καλή ευκαιρία να σβήσουμε τις παραπανίσιες εικόνες, τα βιντεάκια που τραβήξαμε για να κάνουμε κάτι στο TikTok και που πλέον δε χρειάζονται, τις διπλοτριπλές ίδιες φωτογραφίες του μικρού Κωνσταντίνου, μόνο από το καλοκαίρι να σβήσω θα σταματήσει σίγουρα να μου λέει ξανά και ξανά το κινητό πως δεν υπάρχει άλλος χώρος. Αν το τραβήξω παραπάνω, θα σβήσω και τις εφαρμογές που δε χρησιμοποιώ.. ποτέ, και θα μπω στα αρχεία του κινητού να πετάξω υπεύθυνες δηλώσεις και ασφάλειες του αυτοκινήτου κι ένα σκασμό άλλα έγγραφα που δεν έχουν κανένα λόγο ύπαρξης πχια στον μάταιο τούτο κόσμο. 

Μια και μπαίνω σε αυτή τη διαδικασία, μπορεί να κάνω ένα ξεκαθάρισμα και σε αυτούς που ακολουθώ στα social και που κάποτε για κάποιο λόγο ακολούθησα μα πλέον δεν spark joy (ελπίζω βέβαια να μην με χτυπήσει το κάρμα με αυτό και αν το κάνεις τελικά σταματήσεις να ακολουθείς... εμένα!)


Ένα καλό ξεκαθάρισμα στη ντουλάπα μου

Δαγκώνομαι καθώς τα γράφω... αλλά είναι μια ιδανική περίοδος τώρα, που σιγά σιγά θα αλλάξουμε τα καλοκαιρινά με τα λίγο λιγότερο καλοκαιρινά κι έπειτα με τα χειμερινά, να δω τι δεν φόρεσα για άλλο ένα καλοκαίρι και να προχωρήσω σε μια πιο αποτελεσματική διαχείριση του χώρου, δωρίζοντας όλα εκείνα που δεν είναι πια στο στυλ μου (και είναι τόσο πολλά...). Στο κάτω κάτω χώρο θα κάνω για τα ήδη πάρα πολλά ρούχα μου, άσε που είναι η καλύτερη δικαιολογία για νέες αγορές! Τώρα, αν πιάσω και του μικρού Κωνσταντίνου... καλή μου τύχη!

Ανανέωση το στυλ μου

Βλέποντας τις νέες τάσεις, δε θα πω πως μου αρέσουν όλα, ίσα ίσα, πάντα μου αρέσουν ελάχιστα. Αλλά υπάρχουν κάποια που θα προσαρμοστούν στο δικό μου "στυλ φθινόπωρο 2023", όπως θα ήθελα πλέον να ντύνομαι, να κάνω τα μαλλιά μου, τα νύχια μου, το μακιγιάζ μου και ό,τι άλλο μου τραβήξει την προσοχή και μου ταιριάζει. Εγώ παίρνω ιδέες από το pinterest για ρούχα και μαλλιά (με προβληματίζει η ιδέα να τα κόψω παραπολυκοντα), θέλω να πάρω εκείνα τα παπούτσια που με βλέπω να φοράω με τα πάντα κι ίσως εκείνη την τσάντα που θα κρατάω όλο το χειμώνα, που θα χωράει το βιβλίο μου και πέντε ακόμη πράγματα. Να αλλάξω και τη θήκη του κινητού μου, που έχει πια παλιώσει και κιτρίνισε. Να δώσω μια δεύτερη ευκαιρία σε μεταχειρισμένα ρούχα ή σε ρούχα της μαμάς μου (υπεραγαπώ το καφέ oversize παλτό της δικής μου που φόρεσα πάρα πολύ τον περσινό χειμώνα και ανυπομονώ να έρθει και πάλι ο καιρός του!).


Ένα declutter στο σπίτι (+ γενική καθαριότητα)

Πέρα από τα ρούχα, η αρχή της χρονιάς, έστω η φθινοπωρινή αρχή της χρονιάς, είναι άλλη μια καλή ευκαιρία για declutter. Εκτός από τα πράγματα που δεν χρειάζονται πχια, ίσως ρίξω μια ματιά στη βιβλιοθήκη μου, σε βιβλία που μου πιάνουν μόνο χώρο και που ειλικρινά δεν υπάρχει περίπτωση να τα διαβάσω ή να τα ξαναδιαβάσω ή κυρίως βιβλία που ΔΕΝ μου άρεσαν και να τα δωρίσω σε μια βιβλιοθήκη, σε ένα φίλο ή να τα πουλήσω στο metabook (και με τα λεφτά να πάρω καινούργια βιβλία!!). Το ίδιο μπορεί να κάνω και με άλλα πράγματα που ίσως έχω παραπάνω απ' όσα είναι απαραίτητο. Δεν είμαι πολύ υπέρ του μινιμαλισμού, με την έννοια πως δε μου είναι εύκολος. Αλλά σίγουρα έχω περισσότερες κούπες απ' όσες μου αρέσουν, θα μπορούσα σίγουρα να αποχωριστώ μερικές. 

Επιπλέον, είναι αρκετά δροσερός ο καιρός (ή θα είναι σε μερικές εβδομάδες) για μια γενική. Ντουλάπες, κουζίνα, βιβλιοθήκες, τώρα μπορώ να βγάλω τα βιβλία να τα ξεσκονίσω και να τα ξαναβάλω ακόμη πιο τακτοποιημένα πίσω στη θέση τους. Θα πλύνω και τις κουρτίνες που τις είχα ένα καλοκαίρι μπροστά στο ανοιχτό παράθυρο να μαζεύουν σκόνη. Α! Και είναι όπου να ναι ο κατάλληλος καιρός για κλαδέματα (αν είσαι κι εσύ ένας πρασινοαντίχειρας!).

Πάρε ένα σχεδιάγραμμα με δουλειές (το δικό μου σχεδιάγραμμα με δουλειές) για να προγραμματίσεις κι εσύ το χρόνο σου:


Καιρός για νέες ρουτίνες

Ολοκαίνουργιες και καταφρέσκες, τώρα είναι ότι πρέπει για να κοιμάμαι πιο νωρίς το βράδυ, να ξυπνάω πιο νωρίς το πρωί, να προσαρμόσω μια ρουτίνα ανάλογα με τις επιθυμίες μου που θα μου δώσει περισσότερη όρεξη για να προχωρήσω τη μέρα σου. Θα είναι μια σύντομη πρωινή βόλτα στη φύση; Το να διαβάσω λίγο από το βιβλίο μου με ησυχία και καφέ; (σίγουρα ναι!), να κάνω λίγες διατάσεις και να πιω ένα φυσικό χυμό; να φάω πρωινό; να κάνω ένα πρωινό ντους; το βράδυ να δω μια ταινία; να μαγειρέψω και να προγραμματίσω την επόμενη μέρα; Άπειρες επιλογές και άπειρα πράγματα που θέλω να κάνω. 

Σου βάζω εδώ δύο ρουτίνες που θα ήθελα να ακολουθώ για να φτιάξεις κι εσύ τις δικές σου:


Ανανέωση σε όλα τα επίπεδα

Να γυρίσουμε τα στρώματα, να αλλάξουμε οδοντόβουρτσες και σφουγγάρια, να μαζέψω επιτέλους τα μαγιό και τα φουσκωτά και να βγάλω καμιά λεπτή κουβερτούλα. Μου αρέσει να κρεμάω εικόνες φθινοπωρινές στους τοίχους μου και να βάζω μερικά διακοσμητικά ολόγυρα. Όπου να 'ναι είναι ο κατάλληλος καιρός για τις αλλαγές αυτές. Έχω ήδη καθαρίσει το ψυγείο μου και σειρά έχει η κατάψυξη, για να πετάξω τα παλιά και να γεμίσω σιγά σιγά με νέα και υγιεινά. Όταν είναι όλα πιο καθαρά και συμμαζεμένα τρώω πιο υγιεινά και προσεκτικά.

Φυσικά να μην αμελήσω και το αυτοκίνητο, που όλο το καλοκαίρι το πηγαινοέφερνα στη θάλασσα, εκδρομές, ταξίδια, τα πάντα. Τώρα είναι ο καιρός του για τσεκ απ, αλλαγή λαδιών, ένα πολύ καλό καθάρισμα από την άμμο και τα καλοκαιρινά (και όλες εκείνες τις αποδείξεις που μαζεύω από βενζινάδικα και διόδια επιμελώς, λες και πρέπει να συμπληρώσω κάποιο άλμπουμ!) και ό,τι άλλο κρίνω απαραίτητο για να έχω μια αξιοπρεπή σχέση μαζί του. Ξεκάθαρα το Φάμπια χρειάζεται λίγη φροντίδα και αγάπη...

Τσεκ απ να θυμηθώ να κάνω και σε μένα, συνήθως κάνω τον Οκτώβρη τη γενική μου και το τσεκ απ το ετήσιο.


Να βρω νέες συνταγές για να δοκιμάσω

Ο καιρός όπου να 'ναι θα γίνει ιδανικός για... σούπες! Ψάχνω συνταγές που θα δοκιμάσω με τα αγαπημένα μου υλικά για σούπες ή και για καφέδες, σοκολάτες, γλυκά, κέικ, κι εγώ δε ξέρω τι, οι επιλογές είναι πάρα πολλές και το ίντερνετ γεμάτο. Για την ώρα έχω δοκιμάσει τα overnight oats ενώ είμαι πανέτοιμη για νέες συνταγές για σουπίτσες και δε θα έλεγα όχι και σε κάποιο κέικ μπανάνας ας πούμε. Θέλω πολύ να δοκιμάσω περισσότερες σαλάτες, γενικότερα υγιεινή διατροφή, αλλά και κλασσικά πράγματα όπως μακαρόνια και κοτόπουλο. Είμαι πολύ έτοιμη και με μπόλικη όρεξη (διπλής).

 

Οργάνωση του μήνα (ή της επόμενης εβδομάδας)

Εκτός αν είσαι από εκείνους που θέλουν να τα ζουν όλα όπως έρθουν και να εκπλήσσονται από την κάθε μέρα. Τότε κάνει σκιπ. Εγώ και είμαι και δεν είμαι αυθόρμητη. Προτιμώ το πρόγραμμα. Να καθίσω μια μέρα, ίσως την Κυριακή, και να βγάλω ένα πρόγραμμα με τις δουλειές που πρέπει να γίνουν μέσα στην εβδομάδα, με το φαγητό που θα μπορούσε να μαγειρευτεί, με τα οικονομικά που εκτός απροόπτου διατίθενται για έξοδα, αν είμαστε και πολύ ακραίοι μπορούμε μέχρι και τα outfit να προγραμματίσουμε για να γλυτώσουμε αρκετό χρόνο από την καθημερινή προετοιμασία.


Ας δοκιμάσουμε κάτι καινούργιο

Και τώρα δεν εννοώ μια νέα συνταγή, ένα νέο είδους βιβλίου, κάτι μέσα στα πλαίσια του συνηθισμένου για σένα. Λέω να ξεκινήσεις μια νέα δραστηριότητα, είτε να γραφτείς σε ένα γυμναστήριο, είτε να πας επιτέλους μοντέρνο χορό, να πας να μάθεις ένα μουσικό όργανο ή να πλέκεις, να μάθεις μια νέα ξένη γλώσσα ή να καταπιαστείς με κάτι πάρα πολύ διαφορετικό, αναρήχηση ή να ξεκινήσεις διαλογισμό ή ψυχοθεραπεία, να παρακολουθήσεις μαθήματα αστρονομίας ή να γράψεις εκείνο το βιβλίο που θέλεις πολύ. Αυτό είναι το σημάδι σου να το ξεκινήσεις. 


Ξεκίνησα νέα βιβλία

Ναι! Αυτό που δε θέλεις να ακούσεις, αυτό ακριβώς θα σου πω. Άφησα (για αργότερα) τα βιβλία που δεν μου πήγαν, που δε τα διάβαζα τη σωστή στιγμή, που με ταλαιπώρησαν και ίσως με έριξαν σε reading slump κι έφυγα γρήγορα σε νέα. Σίγουρα κι εσύ έχεις κάμποσα αδιάβαστα στα ράφια σου. Ξεκίνα ένα καινούργιο σήμερα, άφησε ό,τι δεν τραβάει για αργότερα (να, βλέπεις, δε θέλω να σε τρομάξω και να πω ποτέ, κυρίως δε θέλω να τρομάξω εμένα!). Κάνε λίστες με τα βιβλία που θέλεις τώρα να διαβάσεις ή απλά ξεκίνα τώρα αυτό που ανυπομονούσες και για κάποιο λόγο καθυστερούσες. Εγώ έχω ήδη κάνει μια μικρή λίστα με βιβλία για το φθινόπωρο, που την επόμενη μέρα φυσικά ήθελα να αλλάξω.

Έστω και λίγα από τα παραπάνω θα βοηθήσουν για να κάνουμε μια νέα αρχή αυτό το Σεπτέμβρη, και είναι πολύ πολύ ωραίες οι νέες αρχές, τα καινούργια ξεκινήματα. Κρύβουν μια ελπίδα μέσα, που αν μη τι άλλο, στις μέρες μας είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητη. Εσύ πως κάνεις reset τον Σεπτέμβρη;

2 σχόλια

  1. Θεωνη Καλτσα3/10/23 8:07 μ.μ.

    Τι όμορφο κείμενο με ωραίες φθινοπωρινες ιδέες !Είναι πολύ σημαντικο να μπορείς να οργανώσεις το σπίτι σου και να το κάνεις όπως σου αρέσει για να είσαι ευτυχισμένη όταν έρθει με το καλό ο χειμώνας !Μου θυμίζει το βίντεο μιας ιντερνετικης φίλης μου που έβλεπα τις προάλλες -πριν πεσω στο δικό σου άρθρο- για καλύτερη οργάνωση τώρα που φθινοπωριαζει ,αν θες μπορείς να ρίξεις μια ματιά https://www.youtube.com/watch?v=NBT9VQNk5uc

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ :) Είμαι σε φάση αποδιοργανωμένης οργάνωσης, αλλά πού θα μου πάει, θα τα καταφέρω!!
      Τέλεια, μου αρέσουν πολύ αυτά τα βίντεο/άρθρα/λογαριασμοί, με εμπνέουν να κάνω πράγματα!! Τρέχω να το δω, ευχαριστώ!!

      Διαγραφή