Όλα τα βιβλία των φετινών γιορτών

Σου είχα πει στο facebook πως θα σου κάνω ένα άρθρο με όλα τα βιβλία που αυτές τις γιορτές αγοράστηκαν από και προς εμένα, τόσο για τα δύο Secret Santa μου, όσο και για εμένα ή για τα παιδάκια της ζωής μου (τον μικρό Κωνσταντίνο, τον Γιώργο και τη Μαριλιάννα, την Ξένια). Οπότε έχω μαζέψει εδώ βιβλία από όλες τις κατηγορίες και για διάφορες ηλικίες!

Περίπου 12 λεπτά ανάγνωσης


Τα βιβλία που μου χάρισαν οι δύο Secret Santa μου

Η μια ήταν η Ιωάννα @zizeloni στην ανταλλαγή μας στο instagram η οποία μου χάρισε τρία βιβλία παρακαλώ, τα δύο χριστουγεννιάτικα που ήθελα πιο πολύ φέτος τις γιορτές: το Βιβλιοπωλείο των Χριστουγέννων που διάβασα αμέσως και λάτρεψα!! Το Driving home for Christmas που δεν πρόλαβα να διαβάσω και το Before the coffee gets cold, το ένα αγγλικό βιβλίο της λίστας μου που πρόσφατα μεταφράστηκε και στα ελληνικά από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος.

Η δεύτερη ήταν η Σοφία, η une petite bibliophile (έχει και τη σελίδα βιβλία για παιδιά/books for children στο facebook) που γενικά είναι πηγή έμπνευσης και ενημέρωσης για παιδικά βιβλία όσο καμία άλλη! Επίσης είναι πολύ πολύ γλυκός άνθρωπος! Η Σοφία μου χάρισε κι εκείνη δύο βιβλία της λίστας μου, το Πιρανέζι της Σουζάνα Κλαρκ (μόνο ενθουσιασμός!!) και τη Σιωπηλή Ασθενή του Alex Michaelides που το ήθελα από πάντα!

Τα βιβλία που χάρισα εγώ ως Secret Santa

Δύο φορές για φέτος "ντύθηκα" μυστικός Αγιοβασίλης και χάρισα βιβλία και άλλα πραγματάκια στα ταίρια μου. Στην ανταλλαγή του instagram μού έτυχε η Αλεξάνδρα @b00k_lab στην οποία χάρισα το πρώτο βιβλίο της τριλογίας της Δαμασκού της Δανάης Ιμπραχίμ, τον Θησαυρό της Δαμασκού

Στην ανταλλαγή της ΛΑΚ μου έτυχε ο Γιώργος (ο άντρας της Σοφίας που είχε εμένα!) και του χάρισα από τη λίστα του το βιβλίο Για να καταλάβουμε τον κόσμο μας, του Immanuel Wallerstein.

Τα βιβλία που χάρισα στην βαφτιστικιά Ξένια

Που είναι 10 χρονών και μισό, και της έχω ήδη ξεκινήσει τον Χάρι Πότερ, έχει διαβάσει το πρώτο και τώρα διαβάζει το δεύτερο αλλά κάπως ένιωσα πως το τρίτο είναι λίγο πολύ σκοτεινό και θα ήθελα να περιμένω ένα χρόνο με δύο ακόμη πριν της το πάρω.. έτσι έσπασα το κεφάλι μου τι να της πάρω, σκέφτηκα Αρτέμη Φάουλ, που ο Ψυχογιός επανεκδίδει και ίσως έχουμε μια μικρή ελπίδα να ολοκληρώσει τη σειρά τώρα, όμως δεν το ρισκάρω... Σκέφτηκα Νάρνια που επίσης επανεκδόθηκε όλη (αλλά για να λέμε την αλήθεια από τα 7 βιβλία πιο πολύ αξίζει το πιο γνωστό!), σκέφτηκα το Χριστουγεννιάτικο Γουρουνάκι αλλά είναι κάπως μελαγχολικό, ε και πόσο να στηρίξουμε τη Ρόουλινγκ πχια. Οπότε αποφάσισα να πάρω την Αμάρι, του Μπ.Μπ.Άλστον που έχω ακούσει τα καλύτερα και είναι και στα δικά μου πλάνα προς ανάγνωση. Της πήρα τα δύο βιβλία της σειράς που κυκλοφορούν (μέσα στο 2024 λέει θα βγει το τρίτο).

Τα βιβλία που έφερε ο Αϊ-Βασίλης στον μικρό Κωνσταντίνο

Το Παραμονή Χριστουγέννων με 11 ήχους, από εκδόσεις Σαββάλας, το πήρα γιατί το είδα τυχαία και μου άρεσε πολύ η εικονογράφηση, μου έβγαλε κάτι από παλιά χρόνια, λίγο με προβλημάτισε γιατί ήταν αρκετά ακριβό αλλά καθώς το σκεφτόμουν για μέρες αποφάσισα να το πάρω, για να σταματήσω να το σκέφτομαι και γιατί πίστεψα πως πραγματικά θα αρέσει στον μικρό. Και είχα δίκιο, του αρέσει πολύ, όχι μόνο να πατάει τους ήχους αλλά και οι εικόνες του βιβλίου.

Το κουτί του Αϊ-Βασίλη, από εκδόσεις Susaeta, αυτό με τα τέσσερα μικρά βιβλιαράκια, που όμως ο Κωνσταντίνος αδιαφόρησε, του άρεσε πιο πολύ να το κρατάει σαν τσάντα και να κάνει βόλτες στο σπίτι! 


Το Χριστούγεννα με τα ζωάκια της Βηθλεέμ, της Αγγελικής Δελεχά από εκδόσεις Άθως, που αρχικά το απέρριψε γιατί "δεν έκανε κόλπα" αλλά έχει τόσο όμορφες εικόνες και χρώματα, έχει όλα τα ζωάκια που ξέρουμε και αγαπάμε (την αγελαδίτσα, το προβατάκι) οπότε άρχισε σιγά σιγά να το ξεφυλλίζει κι αυτό. Το πήραμε ωστόσο κάπως αργά, μετά τα Χριστούγεννα.

Ένας πολύ κατσούφης βασιλιάς, του Τριβιζά, δώρο της θείας Άννας, της πρώτης βιβλιοφάγου της οικογένειας, είναι Τριβιζάς και είναι φανταστικό, δεν είναι σίγουρα για την ηλικία του ακόμη, αλλά είναι εξαιρετική προσθήκη στη βιβλιοθήκη του! 

Ο αρκουδάκος ταξιδεύει στο διάστημα, το βιβλίο δώρο της Ιωάννας της zizeloni για τον μικρό Κωνσταντίνο ήταν αυτό το υπέροχο βιβλίο του αρκουδάκου που ξέρουμε και αγαπάμε κι ό,τι έχει γλυτώσει από τα χέρια του μικρού καταστροφέα το ξεφυλίζουμε καθημερινά (κι ότι δεν έχει γλυτώσει, επίσης το ξεφυλίζουμε καθημερινά, τι πάει να πει δεν έχει εξώφυλλο; μια χαρά διαβάζεται και χωρίς αυτό *είπε με έναν λυγμό*) 

Άουτς!, της Ράνχιλντ Σκάμερ, το βιβλίο δώρο από την Σοφία, τη secret Santa μου από τη ΛΑΚ για τον μικρό Κωνσταντίνο ήταν αυτό το μικρό βιβλιαράκι με τον σκαντζόχοιρο. Τη Σοφία την εμπιστεύομαι πολύ στα παιδικά βιβλία, είναι και το αντικείμενό της, τσέκαρε εδώ τη σελίδα της αποκλειστικά με προτάσεις για παιδικά βιβλία.

Το Τι κάνει ένα κουνελάκι, από εκδόσεις Τζιαμπίρης-Πυραμίδα, που είχαμε ήδη τη γατούλα της ίδιας σειράς που του αρέσει πολύ, έχει κάθε σελίδα κάτι διαφορετικό στην αφή (άσε που του αρέσουν πολύ οι γατούλες γενικότερα!) και στο πίσω μέρος είχε και τα υπόλοιπα τρία βιβλία, το αρκουδάκι, το σκυλάκι και το κουνελάκι. Ε, σε μια βόλτα μας στη χριστουγεννιάτικη Θεσσαλονίκη το πήραμε κι αυτό, γιατί δε μας φτάνουν όλα τα βιβλία που ΗΔΗ έχουμε στην παιδική μας βιβλιοθήκη και τα διαβάζουμε ΟΛΑ κάθε μέρα!! (εγώ φταίω το ξέρω πως εγώ φταίω!)

Τα βιβλία που χάρισα στα ανίψια μου, τον Γιώργο και τη Μαριλιάννα

Πήρα για τον Γιώργο που είναι τεσσάρων και μισό το βιβλίο Τα πιο χιονισμένα Χριστούγεννα της Jane Chapman και για τη Μαριλιάννα που είναι δύο και μισό το Ένα δώρο για τους φίλους μου, της Rebecca Harry. Ήταν από όλη μου την αναζήτηση τα δύο βιβλία που sparked joy πραγματικά!

Τα βιβλία που χάρισα στον εαυτό μου

Κοίταξε να δεις τώρα τι γίνεται, εμένα δε μου κάθεται καλά χριστουγεννιάτικο δέντρο να μην είναι τίγκα στα βιβλία από κάτω, για μένα. Το πρόβλημα ήταν πως πήρα μέρος σε δύο ανταλλαγές, στις οποίες δε θυμόμουν ΣΕ ΚΑΜΙΑ ποια βιβλία έχω βάλει ως υποψήφια, μάλιστα η μια ανταλλαγή ήταν μετά τα Χριστούγεννα. Οπότε δε μπορούσα να πάρω τίποτα.. πήρα μονάχα τα δύο αυτά που ήξερα πως δεν ήταν σε καμία από τις δύο λίστες:

Την Αμάρι, το πρώτο βιβλίο, το πήρα για τη βαφτιστικιά, το πήρα και για μένα. Έχω ακούσει πολύ καλά λόγια είναι η αλήθεια, από ενήλικες αναγνώστες κιόλας, οπότε το είχα έτσι κι αλλιώς στα πλάνα μου. 


Το τρίτο και τελευταίο Σχολομαντείο, για τη συνανάγνωση με τα κορίτσια στο instagram που θα γίνει με τη νέα χρονιά.

Κι ύστερα με έπιασε μια παράκρουση με το metabook που είχε καιρό να με πιάσει. Θέλεις που όλο αναβάλω τα βιβλία που θέλω να πάρω από εκεί; Θέλεις που πλησίαζε το τέλος της χρονιάς και ΕΠΡΕΠΕ να τα πάρω ΑΜΕΣΩΣ ΤΩΡΑ; Που με τη νέα χρονιά θα ανέβει το κόστος των μεταφορικών τους; (τελικά αναβλήθηκε πάλι μέχρι τις 7 του μήνα) Ε, τέλος πάντων, τώρα πάει! Πήρα οοοολα αυτά:

Θανάσιμο Λευκό, του Ρόμπερτ Γκαλμπρέιθ (δηλαδή της Ρόουλινγκ) η σειρά με τον ντετέκτιβ Κόρμοραν Στράικ που ΑΓΑΠΩ κι έχω αφήσει καιρό στην άκρη, πρέπει να την προχωρήσω, έχει βγει πλέον και το επόμενο (σε δύο τόμους, αλλά τέλος πάντων!)

Η άλλη Σταχτοπούτα, της Τζένιφερ Ντόνελι, που μετά την Άλλη Χιονάτη που ΛΑΤΡΕΨΑ φέτος, είπα θα το πάρω κι αυτό ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ γιατί ξέρω καλά πως θα το αγαπήσω. Μάλιστα όταν τα έψαξα αυτό είχε καλύτερες κριτικές από το άλλο που για μένα ήταν πεντάστερο ήδη.

Η μυστηριώδης εταιρία Μπένεντικτ, του Trenton Lee Stewart, το πήρα μαζί με το Θανάσιμο Λευκό γιατί μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον, αν και είναι σειρά 6 βιβλίων, αμετάφραστη μάλιστα και έχει γίνει και σειρά στο Disney+ με δύο σεζόν (μετά κόπηκε γιατί είχε πολύ πιο ψηλές προσδοκίες).

Κόκκινα φύλλα, της Πωλλίνα Σίμονς, που το πήρα συμπληρωματικά μαζί με την Άλλη Σταχτοπούτα γιατί κάπως θέλω να διαβάσω παλιούς αγαπημένους συγγραφείς (βλέπε Μπρούτζινος Καβαλάρης) κι επιπλέον μου έκανε ιδανική επιλογή για φθινόπωρο (ε, ούτε ξέρω το στόρι, κάποιοι θα αγαπιούνται το φθινόπωρο φαντάζομαι).

Η Σκοτεινή Καρδιά του δάσους, της Ναόμι Νόβικ, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ το πήρα κι αυτό και νομίζω πως μπορώ να πω πως επισήμως έχω όλη τη Ναόμι Νόβικ που έχει μεταφραστεί στα ράφια μου. Μου έχουν πει (οι συναναγνώστριες του Σχολομαντείου) πως είναι πολύ σπουδαίο βιβλίο και πως είναι και πολύ διαφορετικό από το Σχολομαντείο, οπότε είμαι περίεργη να το διαβάσω κι εγώ.

Ο άρχοντας των δύο κόσμων και Το κεχριμπαρένιο τηλεσκόπιο του Φίλιπ Πούλμαν, οι δύο συνέχειες της τριλογίας του κόσμου, που είχα διαβάσει παραπολυπαλιά και είναι από εκείνα τα βιβλία που ενδείκνυνται για επανάληψη, μάλιστα για χρόνια τα έβαζα αμέσως μετά τον Χάρι Πότερ σε αξία, δεν τα είχα ποτέ δικά μου, τα είχα δανειστεί (νομίζω από την Κατερίνα, με την οποία ήμασταν πολύ πολύ φίλες στο σχολείο, μετά χαθήκαμε και τώρα τα παιδιά μας είναι συμμαθητές στον παιδικό, η Κατερίνη είναι μικρή. Η Κατερίνα, επίσης, έχει βιβλιοπωλείο!), τώρα έχω όλη την τριλογία και μπορώ να την ξαναδιαβάσω.

Το Χόμπιτ, του Τόλκιν, το οποίο επίσης έχω ξαναδιαβάσει, τρεις φορές σίγουρα, και θα ξαναδιαβάσω μελλοντικά, αλλά δυστυχώς δεν έχω στα ράφια μου (γιατί τότε στο σχολείο το είχα δανείσει, ούτε θυμάμαι σε ποιον ή σε πόσους, το θέμα είναι πως δε γύρισε ποτέ πίσω) και ήθελα απλά να το έχω στη βιβλιοθήκη μου να μπει μαζί με τον υπόλοιπο Τόλκιν, είναι άλλωστε από τις αγαπημένες μου ιστορίες του... είναι μάλλον η αγαπημένη μου ιστορία του.

Το εξαιρετικά σημαντικό μου πρόβλημα αυτή τη στιγμή είναι πως θέλω πολλά από αυτά να τα ξεκινήσω ταυτόχρονα καθώς και να τελειώσω κάποια που έχω ήδη ξεκινήσει την περασμένη χρονιά και γενικά αισθάνομαι μια καταπίεση που καθόλου δε μου αρέσει και πρέπει να δουλέψω λίγο με τον εαυτό μου.

Από τα βιβλία που θέλω να διαβαστούν άμεσα είναι: Το Μια μέρα τον Δεκέμβρη που διαβαζόταν μέσα στον Δεκέμβρη και θέλω να το τελειώσω (είναι οκέι, δε με χαλάει τόσο), η Τέταρτη Πτέρυγα, που άφησα στη μέση (ναι, το έκανα αυτό το έγκλημα!) γιατί ήρθαν Χριστούγεννα... και θέλω να διαβάσω ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ μέσα στον Ιανουάριο το Θανάσιμο Λευκό (γιατί αγαπώ τον Ιανουάριο να διαβάζω αστυνομικά), το Πιρανέζι, ή και τη Σιωπηλή Ασθενή, τα Κανάλια του Τρόμου (που τα προγραμμάτιζα επίσης για Ιανουάριο), κατά την παράδοση Ιανουάριο διαβάζω Σέρλοκ Χολμς (ίσως διαβάσω μερικές ιστορίες κι όχι ολόκληρο βιβλίο) και Μαίρη Πόππινς (παρομοίως), ενώ αναμένω και τα κορίτσια για να διαβάσουμε το τρίτο Σχολομαντείο προς το τέλος του μήνα. Μόλις έκανα άλλη μια υπερφυσική tbr λίστα; Νομίζω πως ναι. 

Α! Και το άλλο δε σου το είπα, το έχω ανεβάσει πριν λίγο καιρό στο Tiktok: Θέλω να διαβάζω και βιβλία από τα ράφια μου που ενδεχομένως να έχω ξεχάσει καν πως τα έχω, είναι ένας στόχος για τη φετινή χρονιά. Οπότε κάθισα και σημείωσα όλα τα βιβλία μου που κάθονται και σκονίζονται, τα έγραψα σε μικρά χαρτάκια και τα έβαλα σε μια κούπα. Είπα πως ανά τρία βιβλία που τελειώνω από επιλογή, θα διαλέγω ένα στην τύχη. Έτσι κάπως θα ξεκουνιούνται και αυτά γιατί κι αυτά επίσης θέλω να τα διαβάσω, δεν τα πήρα για ομορφιά.

Αυτά ήταν όλα κι όλα, ψιλοπράγματα δηλαδή, ιδίως τα βιβλία προς εμένα, χρειάστηκε να κάνω ένα πολύ καλό ξεκαθάρισμα στη βιβλιοθήκη μου, αρχικά βάζοντας σε ένα ντουλάπι τα βιβλία που δεν με ενθουσιάζουν ή δεν προβλέπεται να διαβάσω τώρα στα κοντά και κάποια στιγμή θα κάτσω να ξεχωρίσω μερικά και να τα στείλω στο metabook, άλλος ένας στόχος για τη νέα χρονιά! Καλά από στόχους άλλο τίποτα, αλλά αυτό θα το πούμε αναλυτικότερα την επόμενη εβδομάδα. 

Εσύ τι πήρες και τι σου πήραν μέσα στις γιορτές; Τι θέλεις να διαβάσεις τον πρώτο μήνα του 2024;

0 σχόλια