"Κατριόνα: Ανάμεσα σε δύο κόσμους" της Έλντυ Στεφάνου

Το πιο μεγάλο κέρδος που μου έχει φέρει η Χώρα των Βιβλίων είναι πως μέσα από αυτό το ιστολόγιο, μέσα από τα κοινωνικά του δίκτυα, το facebook, το  instagram, έχω κάνει κάμποσους βιβλιόφιλους. Με κάποιους έχουμε μόνο κοινό την αγάπη μας για τα βιβλία, με άλλους έχουμε και περισσότερα και με μερικούς έχουμε γίνει και πολύ καλοί φίλοι. Την Έλντυ ούτε θυμάμαι πότε τη γνώρισα διαδικτυακά και πόσο καιρό την ξέρω, θυμάμαι όμως πως δούλευε σε ένα βιβλιοπωλείο στη Ρόδο, πως ζωγράφιζε νεράιδες και πως είχε πολύ όμορφη πίστη στο Θεό. Τη χρονιά που μας πέρασε, που ναι, για πολύ κόσμο θα μείνει σαν κακή ανάμνηση, εκείνη προχώρησε στην έκδοση του πρώτου της βιβλίου και για αυτό ακριβώς θα σου μιλήσω εδώ. Θα σου γνωρίσω και την ίδια την Έλντυ Στεφάνου, που μου απάντησε μερικές ερωτήσεις για το βιβλίο, τους χαρακτήρες και τα σχέδιά της.

Εδιμβούργο (photo: In2Life)

 

Συγγραφέας: Έλντυ Στεφάνου
Εκδόσεις: Υδροπλάνο
ISBN: 978-618-5453-39-8
Σελίδες: 454

Η ιστορία ξεκινάει με τη Ρόρι, μια 18χρονη νεαρή κοπέλα που ζει στη Σκωτία και δουλεύει σε ένα βιβλιοπωλείο-βιβλιοθήκη. Η Ρόρι αγαπάει τη φύση, το διάβασμα, είναι μοναχική και δυσκολεύεται να ταιριάξει με τους συνομήλικούς της. Ζει γενικά μια ήσυχη ζωή, ώσπου έρχεται ένας μάγος να της ανατρέψει όλη την ηρεμία και τη ρουτίνα που είχε επιλέξει. Θα τον ακολουθήσει σε έναν άλλο κόσμο, μέρος του οποίου είναι και η ίδια, έναν κόσμο που ζει κάτω από το φόβο ενός μοχθηρού δικτάτορα, του Ντόνοβαν, θα κάνει φίλους, θα ανακαλύψει δυνάμεις, θα πάρει απερίσκεπτες αποφάσεις και θα ζήσει περιπέτειες που μόνο στα βιβλία της συναντούσε. 

Photo:ArtStation

Δε θα σου πω ψέματα, πάντα περιμένω από το πρώτο βιβλίο ενός συγγραφέα μια ερασιτεχνία, πως κάπου θα φλυαρήσει, κάπου θα κουράσει, θα έχει πιθανόν και λάθη τρανταχτά. Μου έκανε πολύ θετική εντύπωση πως δε βρήκα τίποτα από αυτά στο πρώτο βιβλίο της τριλογίας της Κατριόνα (γιατί περί τριλογίας πρόκειται). Η ιστορία είναι ανάλαφρη, φεύγει εύκολα, σε κρατάει όσο το διαβάζεις και πραγματικά σε απορροφάει στον κόσμο της. Σκεφτόμουν την ιστορία και αφού έκλεισα το βιβλίο και τη μέρα που το τελείωσα δεν θέλησα να ξεκινήσω κάτι άλλο, ο κόσμος αυτός όπου μπορείς να ζεις σε ένα δέντρο, πραγματικά μου άρεσε πολύ.

Η συγγραφέας μου απάντησε κάποιες ερωτήσεις σχετικά με το βιβλίο της και μέσα από αυτές θα γνωρίσεις και την ίδια λίγο καλύτερα.

- Πότε γεννήθηκε η ιστορία της Ρόρι και τι δρόμο διένυσε μέχρι να εκδοθεί; 

Η ιστορία της Ρόρι, σαν γενική ιδέα, μου είχε έρθει όταν ακόμα ήμουν στο σχολείο. Στο Λύκειο για την ακρίβεια. Είχα τότε ξεκινήσει να τη γράφω αλλά εκτός από την κεντρική ιδέα της κοπέλας που όταν ήταν μωρό την άφησαν σε ένα σπίτι ανθρώπων , τίποτα άλλο δεν είχε σχέση με την τελική ιστορία. Είχα γράψει ένα κεφάλαιο και το παράτησα. Αργότερα, χρόνια μετά, πήρα την απόφαση να ξεκινήσω αυτή την ιστορία που είχα στο μυαλό μου τόσο καιρό. Αποφάσισα λοιπόν να περάσω ένα καλοκαίρι κρατώντας σημειώσεις και να καθίσω να γράψω το βιβλίο όταν θα μπει το φθινόπωρο. (έχω και αυτό το πρόβλημα, το καλοκαίρι δεν έχω όρεξη και έμπνευση για τίποτα, θέλω συννεφιά και κρύο!) Ήρθε η στιγμή που ξεκίνησα το γράψιμο και έγραφα κάθε μέρα. Η ιστορία, λες και πήγαινε από μόνη της. Είχα την ιδέα του κεφαλαίου και όσο έγραφα, ήταν λες και μάθαινα και εγώ στην πορεία τα γεγονότα.
Το βιβλίο μια το άφηνα, μια το έπιανα... όταν με έπιαναν οι αμφιβολίες μου και η απαισιοδοξία μου, μπορεί να έκανα και ένα χρόνο να ασχοληθώ. Όταν πια αποφάσισα να το τελειώσω, μου πήρε περίπου 3 μήνες. Το έδωσα σε μια φίλη μου καθηγήτρια για να διορθώσει τυχόν λάθη γραμματικά κτλ και μετά ήταν έτοιμο.
Οι δικοί μου, μου έλεγαν να το στείλω σε όλους τους εκδοτικούς και να δω τι θα γίνει, εγώ όμως δεν ήθελα. Δεν ήθελα απλά να εκδοθεί από έναν εκδοτικό που δεν θα το αγαπήσει. Και λόγω που δούλευα σε βιβλιοπωλείο για 10 χρόνια, ήξερα πάνω κάτω ποιος εκδοτικός βοηθάει νέους συγγραφείς, ποιος προωθεί βιβλία φαντασίας κτλ. Έτσι απλά περίμενα. Μέχρι που είδα στο facebook μια ανάρτηση του εκδοτικού οίκου Υδροπλάνο που ζητούσαν από νέους συγγραφείς να στείλουν τα βιβλία τους για αξιολόγηση και αποφάσισα να προσπαθήσω και να το στείλω εκεί. Ήταν ένας εκδοτικός οίκος μωρό, ούτε χρόνο δεν ήταν ανοιχτός. Αλλά γνώριζα (όχι προσωπικά) την Αναστασία Κορινθίου που είναι υπεύθυνη εκεί και ήξερα πως αν της άρεσε το βιβλίο θα ήταν σε καλά χέρια. Και έτσι κι έγινε.

- Από ποια βιβλία άντλησες έμπνευση για να δημιουργήσεις τον κόσμο της Κατριόνα;

Δεν έχω πάρει ιδέες και εικόνες από άλλα βιβλία, τουλάχιστον όχι συνειδητά. Νομίζω πως όλα αυτά τα βιβλία που διάβασα στη ζωή μου όπως και τα παιδικά που έβλεπα στην τηλεόραση όπως τα Μικρά μου Πόνυ, Οι Τοσοδούλιδες, Μούμιν και τέτοια παραμυθένια βοήθησαν στο να φουντώσει η φαντασία μου. Αν μπορώ να πω ότι αντλώ έμπνευση από κάποιον άλλο μαγικό κόσμο για την Κατριόνα τότε αυτός είναι σίγουρα η Νάρνια. Δεν θα κάνω ποτέ αντιγραφή, αλλά για μένα είναι ο τέλειος κόσμος και με έχει επηρεάσει σίγουρα πολύ.

- Η γλώσσα που φαίνεται να μιλάνε σε κάποια σημεία τα ξωτικά πώς έχει προκύψει; Και πώς προέκυψε η ονομασία "Κατριόνα" αλλά και πολλά ονόματα της ιστορίας; 

Η γλώσσα που μιλάνε που και που τα Ξωτικά είναι ας το πούμε αρχαία Ιρλανδέζικα. Celtic Irish. Όλα τα ονόματα των Ξωτικών είναι Κέλτικα με εξαίρεση του Τρέηγκαν που είναι δικό μου, αλλά βασισμένο σε μια κέλτικη λέξη (treighte) που θα πει εγκαταλελειμμένος. Όλες οι πόλεις και τα χωριά (τα περισσότερα θα τα δούμε στο επόμενο βιβλίο) έχουν κέλτικα ονόματα. Η λέξη Κατριόνα θα πει «αγνό» και είναι το Κέλτικο όνομα Catriona που είναι μια άλλη εκδοχή του ονόματος Κατερίνα. Και μου άρεσε ως όνομα για την Πριγκίπισσα Κατριόνα από την οποία ονομάστηκε και η χώρα.

- Ποιος είναι για σένα ο σημαντικότερος ήρωας της ιστορίας μετά τη Ρόρι;

Ειλικρινά πιστεύω ότι όλοι οι χαρακτήρες βοηθούν στην ιστορία, ο καθένας με τον δικό του τρόπο. Υπάρχει ένας χαρακτήρας που θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο αλλά δεν θέλω να πω ποιος.... ακόμα.

- Ποιες είναι οι εντυπώσεις σου από το αναγνωστικό κοινό φαντασίας στην Ελλάδα;

Έχω παρατηρήσει ότι ο κόσμος που διαβάζει βιβλία φαντασίας στην Ελλάδα είναι σαν ενα μεγάλο κλαμπ. Υπάρχουν σελίδες στο facebook και λογαριασμοί στο Instagram καθαρά για άτομα που διαβάζουν βιβλία φαντασίας και είναι πολύ ωραίο αυτό. Είναι όλοι ανοιχτοί να δώσουν ευκαιρία σε ένα νέο βιβλίο του είδους και αυτό βοηθάει πολύ νέους συγγραφείς. Επίσης το κοινό εδώ στην Ελλάδα έχω παρατηρήσει πως είναι αρκετά ψαγμένο και δεν ενθουσιάζεται εύκολα αν το βιβλίο δεν είναι πρωτότυπο και χωρίς, αν μου επιτραπεί η έκφραση, αμερικανιές στην ιστορία.
 
Πηγή φωτογραφίας: Wallhaven

- Η Ρόρι είναι ένα ξωτικό που όμως μεγάλωσε ως άνθρωπος και πιστεύει στο Θεό, τι ρόλο παίζει ο Θεός και η πίστη στην ιστορία; Υπάρχει κάτι αντίστοιχο στον κόσμο της Ρόρι;

Ναι η Ρόρι είναι Χριστιανή, Καθολική για την ακρίβεια. Πιστεύει στον Θεό και μεγάλωσε σε μια οικογένεια πιστών. Ο Θεός θα παίξει ρόλο στην ιστορία της, κυρίως ως στήριγμα και ελπίδα καθώς η ίδια έρχεται να αντιμετωπίσει καταστάσεις πέρα των δυνάμεων της. Υπάρχει κάτι αντίστοιχο στον κόσμο των Ξωτικών, ο ίδιος Θεός φυσικά, αλλά με άλλη ονομασία. Εκεί τον λένε Πατέρα της Δημιουργίας, θα γίνει αναφορά σε Εκείνον στο δεύτερο βιβλίο.

- Σε τι φάση βρίσκεσαι με τη συνέχεια της ιστορίας;

Αυτή τη στιγμή γράφω το δεύτερο βιβλίο της τριλογίας, ήθελα να εκδοθεί τα Χριστούγεννα αλλά δεν νομίζω να γίνει και δεν θέλω να κάνω βιαστικές κινήσεις, πάντως θα βγει αρχές της νέας χρονιάς, δεν αργεί πολύ.

- Έχεις κι άλλες ιστορίες να μας πεις πέρα από την ιστορία της Ρόρι;

Έχω πολλές ιδέες για ιστορίες αλλά τίποτα το ολοκληρωμένο. Προσπαθώ να συγκεντρωθώ στη Ρόρι και όταν με το καλό φτάσω στο τέλος, θέλω να γράψω ένα prequel. Μετά από αυτό σίγουρα θα γράψω κάτι άλλο... τώρα που άρχισα δεν με σταματάει τίποτα χαχα.
 

Αν αγαπάς τα βιβλία φαντασίας με ξωτικά, τύπου Τόλκιν, αλλά βρίσκεις τον καθηγητή λίγο πολυλογά και γεμάτο περιγραφές που δυσκολεύεσαι να παρακολουθήσεις, ο κόσμος της Ρόρι θα σε αποζημιώσει, είναι κι αυτός υπέροχος, γεμάτος μαγικά πλάσματα, βασίλεια, μάγους, ξωτικά, νάνους, στοιχειωμένα δάση και κάστρα και άλλα πολλά. Αν είσαι νεαρό κορίτσι που λατρεύεις τις ιστορίες φαντασίας, θα το αγαπήσεις και θα το διαβάσεις με τη μια. Μου άφησε πραγματικά πολύ καλή εντύπωση σαν βιβλίο, ιδίως πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα. Ελπίζω κι εύχομαι να πάει καλά αυτό το ταξίδι του και να ακολουθήσει σύντομα και η συνέχειά του.

0 σχόλια